Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Siv Jensen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-09, 21:18   #121
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Irma: Bør jeg lese FrP-koden?

Ja, det bør du.

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det er jo det som er demokrati. Det er OGSÅ demokrati hvis FrP får flertall ved neste Stortingsvalg og Siv Jensen blir statsminister. I såfall betyr det at så mange nordmenn sympatiserer med hovedtrekkene i politikken at de har valgt å gi sin stemme til dette partiet.

Problemet er at dette ikke stemmer. At de fleste som stemmer Frp er enig med Frp i hovedtrekkene av politikken. Iallefall ut i fra det statistiske materialet jeg har fått med meg fra Frp-koden. Den enkelte velger må selvsagt bære ansvaret for å gi en stemme til et parti de er langt i fra politisk sett, men jeg synes det er skummelt. I iveren med å bli kvitt skumle muslimer og få anledning til billig bensin så går man på tvers av egne synspunkter på hvor viktig velferdssamefunnet er, hvilke helsetjenester man ønsker og hvordan man ønsker at arbeidslivet skal fungere. Det gjelder selvsagt ikke alle, men svært mange av Frp-velgerne.

Gammel 24-02-09, 21:31   #122
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

NRK gjennomførte nettopp ei stor undersøking om "FrP-veljaren". Denne avslørte at i dei aller fleste saker så var minst 50 % av veljarane usamde eller delvis usamde i partiet sine standpunkt.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 21:34   #123
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om man mener for alvor at samfunnet bør være sånn som en Frp ønsker så er man lite villig til å dele goder med svakere grupper, man er lite villig til å ta ansvar for miljø, man er lite villig til å være med å spleise på fellesutgiftene men vil gjerne ribbe oljekassa fra fremtidige generasjoner. Det gjør en person ond etter min bok ja.

I verste fall, ond, i alle fall utrolig egoistisk. For meg er det utrolig at noen med barn kan stemme på FrPs miljøpolitikk f.eks.

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Voldsom reaksjon? Jeg mangler noe i hodet? Kjeder du deg, rine?

Vel, jeg synes faktisk det var en voldsom reaksjon på et innlegg som etter mine begreper var både ryddig og saklig.
Og kjeder meg gjør jeg aldri.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 21:47   #124
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

NRK gjennomførte nettopp ei stor undersøking om "FrP-veljaren". Denne avslørte at i dei aller fleste saker så var minst 50 % av veljarane usamde eller delvis usamde i partiet sine standpunkt.

Mange stemmer kanskje Frp i protest mot andre partier?

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 21:51   #125
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jentemamma, her.

Mange stemmer kanskje Frp i protest mot andre partier?

Då er dei vel berre dumme. Kva skulle dei i så fall protestere mot?

Gammel 24-02-09, 21:54   #126
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Då er dei vel berre dumme. Kva skulle dei i så fall protestere mot?

At de andre partiene ikke ordner opp i snik-islamiseringen. Og de høye bensinprisene. Og NRK-lisensen. Og skatten.

Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 21:58   #127
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og så tror jeg noen stemmer FrP i protest mot andre partier som de ikke føler tar nevnte tema på alvor.

Bør man ikke heller stemme blankt, da???

Gammel 24-02-09, 22:00   #128
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Bør man ikke heller stemme blankt, da???

Det var essensen i svaret eg sleit med å formulere, berre med færre personkarakteristikkar.

Gammel 24-02-09, 22:08   #129
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Standard

Det er sikkert mange ulike grunner til at folk stemmer Frp, deriblant innvandringspolitikken. Og ja, sikkert lave skatter, bensinpriser og skatten også. Vi diskuterte dette på jobben for en stund siden også, og der var det flere som hadde lekt med tanken om å stemme på Frp ved neste valg. Ikke fordi de synes Frp har så god miljøpolitikk (Frp tenker vel strengt talt ikke på miljøet) eller at de ønsker lavere skatter (da kunne de stemt på Høyre), men fordi de ønsker en strengere innvandringspolitikk. Det er ikke til å komme unna at innvandring er et hett tema (bare se på hijabdebatten her på FP), og mange mener at integreringen i Norge er helt feilslått.

Det er mitt inntrykk at mange føler at de andre store politiske partiene ikke tar temaet innvandring på alvor. Det kan jeg forsåvidt forstå, men det er ikke dermed sagt at jeg stemmer Frp. Jeg er mye mer rød i mitt politiske standpunkt, men jeg savner faktisk en mer klar og tydelig linje fra f.eks AP og SV når det gjelder integrering.

Gammel 24-02-09, 22:13   #130
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Bare det at Vidar Kleppe i dag går ut og sier at Siv Jensens utspill er gammelt nytt, dette har Demokratene ment i åresvis, sier meg at nå er det brunt grums som kommer fra FRP.

Gammel 24-02-09, 22:14   #131
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det som er så trist er at med innvandrer, så mener FrP nesten utelukkende muslim, eller en ikke-vestlig innvandrer.
Om de skal integreres, må man nødvendigvis integrere alle. Og hvis språk er endel av dette er det endel engelskmenn og amerikanere (eks) som må på språkkurs …
For ikke å snakke om svensker!! hihihi

Gammel 24-02-09, 22:15   #132
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Standard

Vidar Kleppe, ja! Han hadde jeg nesten glemt. Og jeg som trodde det solbrune grumset het Carl Ivar.

Gammel 24-02-09, 22:17   #133
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Det som er så trist er at med innvandrer, så mener FrP nesten utelukkende muslim, eller en ikke-vestlig innvandrer.
Om de skal integreres, må man nødvendigvis integrere alle. Og hvis språk er endel av dette er det endel engelskmenn og amerikanere (eks) som må på språkkurs …
For ikke å snakke om svensker!! hihihi

Jo, men nå er det vel sånn at svensker og amerikanere generelt er bedre integrert enn f.eks mange Somaliere er.

Gammel 24-02-09, 22:23   #134
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Standard

Joda, jeg vet det … Jeg syns baredet vitner mer om fremmedfrykt og uvitenhet, enn et sterkt ønske om virkelig å integrere.

Gammel 24-02-09, 22:24   #135
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mississippi - de mener ikke bare muslimer. De mener enkelt og greit innvandrer med farge.

Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 22:24   #136
Frantzen
Passiv

Standard

Vidar Kleppe, ja! Han hadde jeg nesten glemt. Og jeg som trodde det solbrune grumset het Carl Ivar.

For ikke å glemme han eks-FRP'eren med hentesveisen. Hva det nå var han het.

FRP-debattanter skal ha for standhaftigheten sin - de kan gjenta samme argument om og om igjen til det kjedsommelige, pinlige og latterlige. De fleste argumentene innebærer også enten angrep på noen, syting over noe eller kritikk av alt som ikke er særnorsk eller FRP'sk . Jeg skjønner at det kan være å undervurdere partiet å stemple alle som domme, men det er faktisk ganske vanskelig å la være, altså.

Når det er sagt så er det faktisk ganske nedstemmende å høre på politiske debatter i det hele tatt, med alle de angrepene på hverandre de presterer å fremføre. Om jegikke har full politikerforakt så er ihvertfall tilliten til brorparten av dem fint liten.

Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 22:25   #137
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Hedstrøm.

Gammel 24-02-09, 22:26   #138
Kneazle
Passiv

Standard

Hedstrøm og Kleppe. Sympatiske karer, gitt.

Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 22:27   #139
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Hedstrøm.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 22:27   #140
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

De er sikkert greie nok de. De har bare ikke særlig peiling på "normal" politikk.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.