|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Glamorøs
|
Sv: Siv Jensen
Da må man prøve hardere, samt prøve å finne ut hva problemet ligger i. I veldig mange andre land er ikke familieinvolvering i skole og fritidsaktiviteter vanlig, og da blir terskelen for å delta høyere her også, til tross for informasjon. Såkalte ambassadører er en vei å gå, hvis man greier å involvere en person med litt høy anseelse i et miljø, så kan denne personen være med å overbevise resten.
|
|
|
#162 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan "tvinge" folk? Det er flust med 2 og 3 generasjonsinnvandrere som absolutt har/bør/må ha fått med seg hvordan det fungerer her med involvering i barnehage, skole og idrettslag, men det er rett og slett ingen interesse for det.
|
|
|
#163 |
|
Glamorøs
|
Nei, og det er flust av hvite norskinger som ikke gidder også. Det jeg mener er at det finnes måter å få folk engasjert på, men det krever litt mer enn å gi folk informasjon. Mange må dras med.
|
|
|
#164 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv JensenJeg har tro på det Glitterchick sier om viktigheten av å få ressurspersoner fra innvandrermiljøene involvert. De klarer kanskje å dra med seg andre fra sitt miljø, og kan ellers fungere som mellomledd med flere funksjoner (kontaktperson, tolk f.eks). |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Erfaren
Oi, det visste ikke jeg. Det må vel være et bra tiltak som sikkert burde markedsføres bredere lokalt i bydelene. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Ekvilist
|
Sv: Siv JensenNå har Frp til og med bevist islamiseringen.
Det er jo noe Frp har talt varmt for tidligere, dog gjelder det nordmenn i Spania:
http://www.dagsavisen.no/innenriks/article108316.ece
|
|
|
#169 |
|
Erfaren
Jeg skjønner at det skorter litt på viljen til å forstå, eller? Mener du seriøst at folk som kommer hit fra Gøteborg skal gå på norskkurs, slik at vi ikke skal forskjellsbehandle de fra f.eks Somalia? |
|
|
|
|
|
#170 |
|
|
Du skjønner nok ikke, nei. |
|
|
|
|
|
#171 |
|
Passiv
|
Sv: Siv JensenJeg har til gode å høre noen snakke varmt om "fremmedkulturelle" som gruppe. En og annen enkeltperson kan nok skrytes av, men da PÅ TROSS av deres kulturelle bakgrunn. Problemet er nok ganske grunnleggende, og glitterchick har veldig rett i at det er tvingende nødvendig å starte i eget nærmiljø, enten dette nærmiljøet befinner seg på Voss eller i Oslo. Det er vel fortsatt slik at dersom ingen gjør litt så skjer aldri det store heller. |
|
|
|
#172 |
|
Deltidsmamma
|
Det er selvfølgelig fordi det er mulig å kommunisere med engelskmenn og amerikanere, fordi nordmenn gjerne kan engelsk. |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Passiv
|
Dette kan jo overhodet ikke sammenliknes. I Spania er det varmt, så det er jo naturlig at de innvaderes. Her i Norge er det kaldt og utrivelig, og det er direkte naturstridig at noen utenfra ønsker å bosette seg her. |
|
|
|
#174 |
|
Yes, we can!!
|
Dette ble litt teit. Det ER forskjell på hva man betaler for selv og ikke. Ingen i FrP ville vel protestert om pakistanske eldre betalte selv, eller fikk den pakistanske stat, eller for eksempel em menighet, til å betale for et "muslimsk gamlehjem", for eksempel.
|
|
|
#175 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fordi det ikke skaper like store problemer, selvfølgelig.
|
|
|
#176 |
|
|
Skal det norske samfunnet tilrettelegges for engelsktalende som ikke gidder å lære seg norsk? :oddvar stenstrøm: |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Ekvilist
|
Tror du virkelig ikke at egne pakistanske private eldretilbud ville ha trigget Frp som en del av den såkalte islamiseringen? De er jo for kristne privatskoler, men i mot islamske f.eks. Nå kom mitt utspill som følge av mange innspill fra Frp angående eldreomsorgen i Spania opp igjennom. Jeg minnes blant annet kravet om at nordmenn bosatt i Spania burde ha norsktalende personale rundt seg.
|
|
|
#178 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Siv JensenSom jeg har sagt før - en ting skal FRP ha, de diskriminerer med åpne kort.
|
|
|
#179 |
|
Erfaren
Sv: Siv JensenOk, jeg ser jeg noe av poenget ditt, AlfaCharlie. |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Siv JensenJo, men skulle de reagert på det så får man ta dem på det da.
|
![]() |
|
|