Sv: Disse flaggene igjen
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Jeg har svart på dette før, men det er mulig du ikke skjønte hva jeg mente? Jeg er ikke selv i den gruppen som flagger med andre lands flagg, men jeg har ikke noe problem med å se at det kan finnes forståelige og uproblematiske grunner til det. (Selv om jeg antagelig ikke ville gjort det sånn selv.) Og ettersom jeg antar at grunnene til at man gjør det sånn er hyggelige - man vil vise at man har et annet opphav enn norsk, men at man likevel ønsker å være med og feire Norges dag - så synes jeg det er hyggelig. (Igjen, selv om jeg antagelig ikke ville gjort det sånn selv.)
Hvorfor folk synes noe er viktig, er ikke så lett for andre å svare på. Det kan jo til og med hende at det ikke er så "viktig" for dem, at de bare har valgt å gjøre det fordi de synes det er, tja, "hyggelig"?
Ja, det er vel det jeg ikke forstår da. At det liksom er en hyggelig gest å vise at man har et annet opphav enn norsk, og derfor vaie med et annet lands flagg. For meg er det altså helt motsatt. Dersom jeg er i Frankrike 14.juli, så viser jeg franskmenn respekt ved å vifte med det franske flagget. Jeg skjønner ikke at det skal være så hyggelig overfor franskmenn at jeg kommer drassende med et norsk flagg. 
|