Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Disse flaggene igjen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-09, 16:26   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Hvis det ikke er viktig, hvorfor gjør man det da?

Dette sitatet fra artikkelen har jeg ingen forståelse for:
- Så jeg kan forstå at folk som nylig har kommet til Norge, og som ikke har mulighet til å feire sin egen nasjonaldag, ser på denne dagen som en anledning, føyer han til.

Hvis de har en egen nasjonaldag fra hjemlandet som de ikke har mulighet til å feire, så har de jo full mulighet til det her i Norge, på selveste dagen, men hva har Norges nasjonaldag med det å gjøre?

Ellers synes jeg selvfølgelig det gode og viktige prinsipper å fremme toleranse og inkludering, men jeg kan ikke se hva andres land flagg på 17 mai har med det å gjøre. Hvis det i Florø blir en kampsak å ikke forby andre lands flagg, så må det jo være veldig viktig for dem, og jeg ser bare ikke viktigheten av det.

Jeg liker ikke AC's antydninger om rasistiske holdninger fordi man har nasjonale følelser for landet sitt, ønsker å være stolt av og feire det på den måten man synes er riktig. Jeg synes det altfor ofte blir hentydet til rasisme når det gjelder holdninger til å være stolt av landet sitt, ønske om å bevare tradisjoner og at enkelte saker er littegrann "hellige" for noen, og at man i noen tilfeller synes det er feil å markere andre land på "bekostning" av det landet man bor i. Jeg ser at nasjonalisme har blitt enbetydende med rasisme, nazisme etc, men holder man hodet litt kaldt, så er det faktisk mulig å ha nasjonalfølelse uten å sympatisere med Ku klux klan.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.