Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Disse flaggene igjen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-09, 22:56   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det er ikke hva vi ser av rasisme som gjelder, Lykken. Vi som er hvite nordmenn. Det er de som er av annen hudfarge enn oss som må fortelle hvordan det faktisk er. At en svart mann forteller at han støtt møter rasisme i Norge er den som beskriver virkeligheten. Ikke vi som ikke personlig berøres av det. Jeg tror knapt jeg har sett rasisme en eneste gang. Men jeg kjenner jo folk som gjør det nesten hver dag. I Oslo. Det er jo det som er virkeligheten.

Hva får du sjokk av? At jeg kommer med et konstruert eksempel. Ja, det er selvfølgelig de som opplever det på kroppen som kan fortelle om rasisme, jeg har heller ikke sagt noe annet. Og jeg argumenterer heller ikke for at det ikke finnes.
På ungdomskolen på 17 mai har jeg opplevd å få knekt flagget av utenlandske ungdom, fått nedsettende kommentarer om dagen og min nasjonalitet og kjønn. Jeg opplevde mange ufine episoder på videregående, ofte daglig, men jeg skjønner jo at det ikke gjelder alle eller flesteparten. Og jeg skjønner også at det ikke er helt overførbart, men vi prater nå om at vi har synspunkter farget av erfaringer…Jeg hadde satt pris på om de aktuelle personene hadde gått sammen oss i toget, flagget og vist at de ønsket å tilnærme seg noe.

AC, ikke lat som ingen har insinuert, hentydet eller snudd diskusjonen i rasismeretningen, du var fint med på det.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.