|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#461 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Disse flaggene igjen
Er disse også Frp'ere? |
|
|
|
|
|
#463 |
|
|
Dårlig tegnsetting! |
|
|
|
|
|
#465 |
|
Deltidsmamma
|
Hvis du blåser i det, hvorfor skriver du innlegg om det, da?
Sist redigert av bønna : 15-05-09 kl 22:34. |
|
|
|
|
|
#466 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg er da litt mindre begavet enn deg på tegnsetting...det kom vel knapt som en overraskelse? |
|
|
|
|
|
#467 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Vet du, Oslo er faktisk blitt så flerkulturell at i enkelte bydeler er norske barn i minoritet på sin skole. Rasisme sier dere - ja, det er noe dritt, men skal denne debatten først ligge på det bunnivået som den nå har havnet på, så lirer jeg ut av meg at rasisme i dagens Oslo kommer fra mange kanter! Det er ikke kun mørkhudede som opplever å bli hetset, det er også vi såkalte hvite som får dritt slengt etter oss. Men det er visst ikke rasisme sikkert. En uting er det uansett hvem som opplever det! Men at jeg skal sitte her med dårlig samvittighet fordi jeg anser norske flagg på Norges nasjonaldag som korrekt er jeg bare så inmari uenig i. Jeg er så lei av at man - som noen har nevnt tidligere - skal ha dårlig samvittighet, føle skyld eller at man er upolitisk korrekt, fordi man har nasjonalfølelse. Å ha sterke følelser for 17.mai og landet sitt er IKKE det samme som å være rasist eller ikke å ha respekt for andre mennesker. At noen dessverre har dårlige erfaringer er synd, men råtne egg finnes det overalt. Ikke beskyld en hel nasjon for å være nasjonalistiske i negativ forstand fordi man liker bunad. At man fordi man er glad Bullshit! |
|
|
|
|
|
#468 |
|
|
Sv: Disse flaggene igjenTravolta, det er deg, Lykken og bønna som har trukket inn rasismekortet her. |
|
|
|
|
|
#469 |
|
Glamorøs
|
At jeg kommenterer din triumferende oppdagelse av at en frp-er i Drammen (og etter kommentatorfeltet å dømme, mange til høyre for dem igjen også) er enige med deg, betyr ikke at jeg bryr meg spesielt mye om det, gitt.
|
|
|
#470 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Disse flaggene igjenaC: Her er Moonson i innlegg 34, før noen av de du beskylder kom i tråden
|
|
|
|
|
|
#471 |
|
Deltidsmamma
|
Er dette en oppfordring til meg om å gå inn på kommentarene, lime de inn her og diskutere dem? |
|
|
|
|
|
#472 |
|
Peppy!
|
Fordi selv om du synes alt er fint og flott og ukomplisert så er det ikke slik for alle.
Nettopp! |
|
|
|
|
|
#473 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva får du sjokk av? At jeg kommer med et konstruert eksempel. Ja, det er selvfølgelig de som opplever det på kroppen som kan fortelle om rasisme, jeg har heller ikke sagt noe annet. Og jeg argumenterer heller ikke for at det ikke finnes.
|
|
|
#474 |
|
Glamorøs
|
Vel, innlegget med linken handlet om kommentarene, så du kan godt lese dem. Hva du ønsker å gjøre med dem etter det er meg knekkende likegyldig.
|
|
|
#475 |
|
|
Huh? Jeg har allerede svart deg før at jeg klarer å skille mellom nasjonalisme og rasisme. Ikke det at jeg synes noen av de ismene er spesielt sjarmerende. Om du ikke klarer å skille på de to tingene, er ikke det mitt problem. |
|
|
|
|
|
#476 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg sier ikke at alt er fint og flott og ukomplisert. Jeg sier at 17.mai og norske flagg har noe med rasisme og all urett å gjøre. Jeg synes man gjør det mer kompliset enn det faktisk er. Norske flagg på 17.mai, franske 14.juli, pakistanske 14.august and so on. |
|
|
|
|
|
#477 |
|
Peppy!
|
... og mitt svar var tilsvar til Trolljenta og ElinM som mente at rasisme ikke var en del av flaggdebatten.
Jeg fikk ikke sjokk av et konstruert eksempel, men sperret øynene opp over det du sa, at du mente de som levde tett oppi rasismeproblematikken så spøkelser på høylys dag. Fordi jeg mener det er nettopp de som lever oppi problemet som faktisk kan si noe om hvordan det er. Mens du sier at de kanskje blir i overkant opphengt i problemet. |
|
|
|
|
|
#478 |
|
Vaklende
|
Det er ikke så rent lite flaut å quote seg selv. |
|