Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Disse flaggene igjen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-09, 23:17   #10
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Hvis jeg tolker deg så snilt som mulig, Lykken, så mener du kanskje at de som lever med rasismen også tolker tilfeldigheter, ikke-tilsiktede hendelser eller lignende som rasisme, fordi de opplever rasisme oftere?

Jeg hadde tildels den samme meningen lenge, og har hatt heftige diskusjoner med min eks om dette. Jeg mente at han var alfor hårsår, og at jeg også opplede mye av de samme sakene som han refererte til. Ikke bli ekspedert når det var ens tur i køen, drosjen som hadde lediglys på kjørte rett forbi den vinkende hånden etc. Etter noen år sammen hadde jeg endret mening. Selvsagt skjedde nok den type ting også helt utilsiktet og tilfeldig med ham, men frekvensforskjellen mellom hvor ofte det skjedde meg ham og meg var enorm. Det ville vært utilgivelig naivt å fortsette å hevde at alle episodene han opplevde versus de få jeg opplevde var tilfeldig.

Hvite etniske nordmenn legger merke til de grove tilfellene, de mest åpenbare. Det skjer mer.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.