Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?
Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.
Ta fly for eksempel, sist gang jeg fløy (sist måned) måtte jeg sitte på oksygen fra Bergen til Oslo fordi det var så mye parfyme i omløp. På enkelte flyturer (lengre) blir jeg eksortert til 1. klasse dersom det er lite folk der, enkelte ganger har jeg sittet i cockpit. Det er et stort problem fordi jeg noen ganger er helt avhengig av å ta fly. Skal jeg ekskluderes fra slikt transportmiddel, eller er det greit at jeg mest sansynlig må på sykehus i andre enden? eller kanskje det er greit med et forbud når det gjelder parfyme?
Ja, jeg leser hva du skriver og skjønner hva du mener. Jeg spør deg om hvordan du vil gjennomføre det. Parfymescanning før innsjekkningen? Obligatorisk dusj? Eller et forbud på salg av alle produkter som inneholder parfyme? Jeg kan ikke se noen måter å gjennomføre det, enkelt og greit. Det er ålreit om flest mulig følger en slik anmodning, men alle vil ikke gjøre det. Herregud, det er ikke alle som følger røykeloven engang- hvordan vil du stoppe folk fra å ta på seg parfyme før de går på jobb og tar T-banen?