Sv: Innvandring gir befolkningseksplosjon i Oslo
Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.
Jeg har ikke lest så mye der, men det jeg vil fram til er at få legitime kanaler gir mye opphopning på ett sted. Og mye makt til dem som styrer. Så lenge islamskepsis er så inn i skapet som det er i dag kommer det bare til å vedvare at de mest ekstreme kreftene styrer showet. Og det gjør ikke tonen mildere for de som er frustrerte. Jeg tror helller ikke at tonen fra muslimhold kommer til å utebli med tiden, dessverre. Alt er naturlige mekanismer, som sikkert kunne ha fylt mange sosiologiske avhandlinger om problemstillingene ble politisk korrekte. Og det blir de, det tvinger seg fram nå om dagen. Generert av valget der alle må høre på Jens Petrus i gata sine faqs
Jeg er ikke helt enig med det ... jeg synes islam kritikk er mer normen i dag. Alle aviser, nesten uten unntak, skriver om Islam i negativ forstand. Det er vel ingen andre mennsker som generaliseres mer en muslimer. Media klarer jo aldri å differansiere debatten eller forstå det mangfoldet som også finnes innenfor Islam til og med i Norge. Det er svært liten, sjokkerende liten kunnskap om Islam blandet norske journalister (med unntak at et par ansatte i Morgenbladet). Hvorfor viser ikke media f.eks bilder fra moskene til Vest Afrikanske muslimer i Norge? Kanskje fordi menn og kvinner ber sammen, kanskje fordi de ikke kler seg "muslimske", kanskje fordi de hører på rap musikk og i det store og det hele ikke passer inn i det lille "bilde" media ønsker å fremstille Islam i Norge? Media bruker jo om og om igjen de samme "talspersonene", ofte konservative stemmene til å tale sin sak når det gjelder muslimer i Norge. Jeg vet svært mange muslimer i Norge er mer en oppgitte over dette. Om det er Viggo, Dagsnytt 18 eller whoever så brukes de samme folka om og om igjen .... Tragisk at vi aldri får se "hele" bilde, det er så mye mer sammensatt en det media fremstiller.
Sist redigert av Lisa : 10-07-09 kl 17:53.
|