Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å ikke bruke solkrem i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-09, 09:45   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ikke bruke solkrem i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ettbarnsmor, har vært mamma i under et år og har sterke meninger om barnestell? Nope, du er ikke sær på en flekk, kan jeg forsikre deg. :btdt:

Vel, sær eller ei, jeg er en liten anelse usikker på hvordan jeg skal tolke dette, men la meg si det på en annen måte da. En del av mine "terminvenner" som også er ettbarnsmor og har vært mamma i uner et år synes jeg er sær, fordi jeg har for sterke meninger. Fordi jeg ikke sauser ungen inn i nive, fullammet i et halvt år og ikke synes 7 mnd gamle barn har direkte godt av å få servert glass merket "fra 15 mnd", ikke smører et par millimeter sinkkrem ved hvert bleieskift, og dertil bruker tøybleier og har en del andre "altfår sære og sterke meninger". Og en av dem er nok at jeg aldri hadde stilletiende godtatt at barnehagen smører min sønn med noe jeg har bedt dem om å ikke smøre ham med. (Selv om jeg altså smører med solkrem, ved behov. så denne saken går for meg på prisnipper, ikke at jeg er grunnleggende uenig iat barna har godt av solkrem/solbeskyttelse.)

Om barnehagen mener det er vannskjødsel å ikke sende med solkrem/be om at barna ikke smøres, så får de gjør det de er lovpålagt å gjøre ved mistanke om vannskjødsel da. Levere en bekymringsmelding til barnevernet. Men jeg skulle likt å se den som i fullt alvor klarte å levere en bekymringsmelding til bv "for de smører ikke solkrem på ungen sin"...

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.