|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å ikke bruke solkrem i barnehagen
Det var mitt poeng også. Hvorfor er det ikke greit å handle i en slik situasjon?
|
|
|
#22 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Jeg vet ikke om de ble brent, men antar slik hun beskrev det at de ble eksponert for sol sammen med de andre barna uten noen form for beskyttelse. De anbefaler jo ikke overdreven soling verken hos barn eller voksne - og selv brente blir jo brune etter hvert. Man blir jo raskere brun uten beskyttelse. Det var jo noe de var fan av på 80-tallet. Lavest mulig faktor.
Javel. Jeg vet ikke helt hva mer jeg kan si til dette. Sist redigert av Dronningen : 21-07-09 kl 00:07. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Nei, det er mange som er fan av det nå også. Solkremer inneholder mye som ikke er heldig i det lange løp og veldig mange anbefaler ikke høy faktor. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Metallica!!
|
Sv: Å ikke bruke solkrem i barnehagenJa til UV klær! *parole*
|
|
|
#25 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Å ikke bruke solkrem i barnehagenJeg synes barnehagen til poden kan være litt overivrige med solkremen. Han er atopiker og tåler ikke så mye smøring. Jeg må gjentatte ganger be dem om å heller være flinke med å finne solhatten til ham, og heller roe smøringen litt.
|
|
|
|
#26 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å ikke bruke solkrem i barnehagenAntar at det kan diskuteres hva som er værst av soleksponering og kjemiske stoffer smurt på huden. Tar da utgangspunkt i at barna ikke blir brent, men "bare" brune. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å ikke bruke solkrem i barnehagenJeg har aldri i de 15 årene i bhg. opplevd at noen ikke ønsker solkrem på barna sine, |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Skal jeg være helt ærlig så husker jeg ikke hva slags krem minsten har i bhg nå... Jeg er en sånn "dårlig" mamma som ikke sjekker så mye på tester og sånn. Men jeg får vel starte med det. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Å ikke bruke solkrem i barnehagenSolkrem er en falsk sikkerhet. Det beste for små barn er godt solvett. Og å lære det, først som sist. Og det får man ikke av barnehagepersonale som er brune i april. Desverre har vi hatt et par av dem. Ute hele dagen i stekende sol og av med alle plagg, hvor luftige de enn er. Hvem er vel barhudet i sola hele dagen av yrkesaktive voksne ellers? Folk som har yrket sitt ute er enten noenlunde påkledd eller søker ly for sola med jevne mellomrom. Afrikanere, som man skulle tro tålte sola, hva gjør de når de er ute i sola? Jo, de søker skyggen. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Kjemiske stoffer smurt på hud som brennes av stråling |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Å ikke bruke solkrem i barnehagenJøss, jeg er enig med Brutus. Jeg synes det er skummelt med all denne kjemiske solkremen folk omtrent bader seg selv og ungene i hver gang det er litt sol ute. Dessuten stenger solfaktoren for D-vitamin.
|
|
|
#32 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å ikke bruke solkrem i barnehagenJeg jobber i barnehage, og har aldri opplevd foreldre som ikke vil at barna skal smøres med solkrem. Sist redigert av Tilde : 21-07-09 kl 02:23. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Pauset
Sv: Å ikke bruke solkrem i barnehagenTilde: Fint og reflektert innlegg. Jeg tenker som deg. Frykter solens stråler mer enn solkrem som har kommet bra ut i tester. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Å ikke bruke solkrem i barnehagenSelvsagt holder man ikke barna bare inne i skyggen, men skal man smøre dem synes jeg hvertfall man bør tenke litt over hva man smører dem med og ikke ukritisk bade dem i Nivea og lignende. Jeg tror det kan gjøre mer skade enn gagn, på sikt.
|
|
|
#35 |
|
Pauset
Ja, men det er jo ikke det tråden handler om. Så... |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Curlingkone
|
Og det er jo opp til foreldrene og ikke de ansatte i barnehagen.
|
|
|
#37 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Shake it out!
|
Signerer.
|
|
|
#39 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg er tildels enig. De dagene vi har full kontroll lar vi sønnen springe rundt uten klær en 5-10 minutters tid uten solbeskyttelse. Jeg leste et sted at en halv time i solen uten solkrem gir D-vitamin-dose tilsvarende en hel flaske tran, så det er viktig at de får noe sol på seg.
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Vel, sær eller ei, jeg er en liten anelse usikker på hvordan jeg skal tolke dette, men la meg si det på en annen måte da. En del av mine "terminvenner" som også er ettbarnsmor og har vært mamma i uner et år synes jeg er sær, fordi jeg har for sterke meninger. Fordi jeg ikke sauser ungen inn i nive, fullammet i et halvt år og ikke synes 7 mnd gamle barn har direkte godt av å få servert glass merket "fra 15 mnd", ikke smører et par millimeter sinkkrem ved hvert bleieskift, og dertil bruker tøybleier og har en del andre "altfår sære og sterke meninger". Og en av dem er nok at jeg aldri hadde stilletiende godtatt at barnehagen smører min sønn med noe jeg har bedt dem om å ikke smøre ham med. (Selv om jeg altså smører med solkrem, ved behov. så denne saken går for meg på prisnipper, ikke at jeg er grunnleggende uenig iat barna har godt av solkrem/solbeskyttelse.)
|
![]() |
|
|