Sv: Kåring: FPs største nerd
Jeg er nok lite nerdete. Før trodde jeg at jeg var det, men det var bare en illusjon. For meg mister matematikk, språk, programmering etc enhver mening når det ikke har noen praktisk funksjon mer. Jeg er for eksempel veldig interessert i språk som en verktøy innenfor kommunikasjon, men ikke fordi at jeg finner sjulte regler eller blir fasinert over likheten mellom spansk og italiensk. Samme med programmering, jeg er (ofte!) interessert i å bruke programmering for å løse konkrete problemer (eventuelt å slippe unna manuelt arbeid), men jeg kan ikke huske at jeg synes at en funksjon har vært vakker eller elegant. Jeg synes heller ikke at c er "vakrere" enn bash, perl, java, php eller python. Jeg innser at de er forskjellige og at de egner seg til forskjellige ting på samme måte som jeg innser at det å snakke tysk er en fordel når man omgåes tyskere eller er i Tyskland. Men jeg synes ikke tysk er et "finere" språk enn andre.
Før trodde jeg at jeg var nerdete fordi at jeg likte å lære nye ting. Jeg lærer temmelig raskt og synes det er gøy å lære nye ting, men all motivasjon forsvinner som dugg for solen når det jeg lærer ikke vil være praktisk anvenbart. Og det siste tror jeg er selve definisjonen på ikke-nerdete.