Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Maggiprodukter

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-07, 03:21   #25
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maggiprodukter

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Her kan du lese noe: http://www.ammehjelpen.no/default.as...255&mainID=255 http://shell.ihug.co.nz/~stu/milk.htm
Jeg har blitt fortalt av bekjente som har reist de siste årene, at det fremdeles er spekulativ markedsføring av MME i andre steder av verden. Det kan jeg beklageligvis ikke dokumetere.

Men spekulativ markedsføring gjelder det bare Nestlé?

Etter hva jeg har lest så ble det vel i kjølvannet av denne boikotten mot Nestlé lovpålagt at man IKKE skal markedsføre MME eller produkter som faller innunder dette. Der synder jo fler enn Nestlé STORT kan jeg bekrefte som bor her, og her har vi en mengde amerikanske varer blant annet og både TV og tidsskrifter er fulle av reklame. Dessuten ble det pålagt at man opplyser om at morsmelk/amming er det beste for barnet på MME-emballasjen. Dette blir vel stort sett gjort. I alle fall er det å lese både på spansk, engelsk og fransk på det lille vi har av Nestlé-barnemat her i huset.

I tillegg fikk jeg mens jeg gikk gravid s.k. "Kraampakket" i Nederland. Den var full med varepøver på det meste fra de fleste av barnemat-leverandører. Det var fra Nutrilon, Nestlé, Friso m.m. og denne pakken er vel strengt tatt ikke lov å dele ut...

Sist redigert av Elin : 28-01-07 kl 03:26.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.