Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Streikerett?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-10, 13:18   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streikerett?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

De fleste velger vel yrke ut fra interesse og ikke lønn. Klart at penger er viktig, men hvor viktig ser man vel ikke før man sitter med lån til pipa - og på det tidspunktet er det tyngre å skifte kurs.

Retter: De fleste KVINNER velger ut fra interesse og velger å se på lønn som komplett irrelevant. Ja, det er nesten noe slemt og kaldt ved å tenke på lønn når man velger utdanning. Og skrekkelig ukvinnelig, i hvert fall, fikk jeg beskjed om fra min rådgiver på videregående.

Og det er jo helt fint. Man må gjerne velge bort enebolig og ok bil og utenlandsferier og si at "det er det livet jeg vil leve, for dette er den jobben jeg vil ha". Men jeg har vel et inntrykk at for noen (mange) kvinner så vil de jo ikke det. De vil ha en anstendig økonomi OGSÅ. Men overlater til mannen å skaffe det.

For øvrig syns jeg ikke sykepleieryrket kan kalles lavtlønnsyrke. Er ikke 400 000 en ganske normalt total-lønn for sykepleiere? Det er anstendig, syns jeg. Og selv om det er mange slitsomme jobber i yrket, er det også mye faglig sett veldig spennende, og mange muligheter for videreutdannelse. Så jeg ville vel ikke gault NEEEIII om barna mine kom og sa de ville velge den utdannelsen. Så lenge de forstod at de også valgte at de selv ikke ville kunne sørge for en veldig GOD levestandard, økonomisk sett (det er alltid en fare for at økonomisk priviligerte barn, som mine) tror at det bare skal komme rekende på ei fjøl, av seg selv.. ).

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.