Sv: Bør barn ha (tilgang på) digitale spill?
Er ikke World of Worldcraft et avansert spill med veldig mye nedplaffing av individer?
Jeg er generelt motstander av spill med skyting og vold.
Også litt skeptisk til Star Wars, fordi det er mye fokus på skyting.
Vi har foreløpig holdt igjen på spillkonsoller, eldste er snart 6. Men ser jo at de fleste kompisene har, og han spiller der i blant. Da har jeg jo ingen kontroll på hva han spiller, så det er et poeng i forhold til å gå til anskaffelse av egen spillkonsoll. Selv om jeg syns at vi som foreldre kan spørre vennenes foreldre om hva som blir spilt, og evt si ifra at vi ikke ønsker skytespill/følger aldersgrense på spillene.
Jeg er litt back-to-nature som person, så i utgangspunktet er jeg motstander av digitale spill pga konsekvensene det kan ha - som jeg ikke skal komme innpå her. Dessuten er min sønn ganske hekta på tv (her har vi sperret cartoon network pga junkfilmene), så jeg vet han lett kan bli hekta på spill.
Syns forøvrig det er litt urovekkende og tøvete argumentasjon at "alle andre har det, og mitt barn skal ikke føle seg utenfor" så gir man seg på noe man egentlig er motstander av.
Det er vi som foreldre som må ta ansvaret, og det er lurt å tenke seg godt om. Men vi er vel klar for en DS i 6-årsgave til pjokk, vil jeg tro. Kan være fint å roe seg ned mellom skole og middag, f.eks.