Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Diskriminering ved boligutleie

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-11, 22:04   #11
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Diskriminering ved boligutleie

Min mann som har ett utenlandsk navn var på bolig jakt i begynnelsen av 2000-tallet. Han ringte og ringte annonse etter annonse men veldig få ville i det hele tatt ha han på visning siden han snakket engelsk. Vi prøvde ofte at jeg ringte opp samme vedkommende som han hadde rigt en time tidligere han fikk avslag om at det alerede var utleid jeg var velkommen. Er ikke dette diskriminering? Han var alene meget rolig mann som hadde en jobb som innebar veldig mye reising og veldig lite hjemme tid. Han hadde referanser og var sikker betaler med god jobb. Men ha fikk jo aldri forklart seg og mange bare la på røret når de hørte hva han ville.

Men til dere som er så skeptiske til betalings evne har dere vurdert utleie megler? For en relativ lav summ for man pengene på konto til rett til hele tiden siden megler firmaet betaler de har strikte rettningslinjer med veldig utfyllende kontrakter. For oss hadde ikke noe annet vert aktuellt for vi hadde ikke hatt muligehetn og energioen til å følge opp en leietaker.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.