Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-12, 10:38   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, men det hender ofte at jeg lar bilen stå de gangene jeg mistenker at det er ekstra glatt.

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men det er ikke så enkelt å gjøre det om man ikke har noe annet transportmiddel å benytte seg av heller?

Må man så må man?
Jeg har ringt opp på jobb flere ganger, da jeg bodde litt i gokk, og forklart at enten kommer jeg på jobb med drosje/buss/tog (drosjer og busser på landet vet å sko seg) som de kunne få betale, ellers fikk jeg jobbe hjemme. For kjøre kom ikke på tale. Nå har jeg kontorjobb, så det har ikke vært noe problem.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men da må man jo sørge for å sko bilen skikkelig i stedet, da. For eksempel ved å bruke kjetting. Man kan ikke bruke det at man "ikke har noe valg" mtp bilkjøring som en unnskyldning for å krasje inn i hva som helst når det er glatt. (Ikke myntet på HI.) Hvis det er for glatt til at det er uforsvarlig å kjøre, så må man ganske enkelt enten unnlate å kjøre eller sørge for å kjøre med utstyr som gjør at det ikke lenger er uforsvarlig. :enkel:

Jeg har kjetting i bilen Dessuten tenker jeg at bor man sånn til at vekslende føreforhold og til dels glatte og vanskelige forhold er et problem, så kjører man pigger og ikke piggfritt, og man vurderer 4-hjuling framfor vanlig. Igjen - da jeg bodde på landet og i gokk var det helt normalt å ta denne avveiningen. Der min mor nå bor - det er et snø- og kuldehøl - kunne hun ikke klart seg uten piggfrie dekk. Mens der jeg bor trenger jeg ikke pigger i det hele tatt. Besøk om vinteren har til tider vært med toget og henting framfor å kjøre selv, fullstendig pga. bilen har vært skodd for dårlig (med nye vinterdekk).

Jeg er kanskje litt svart/hvitt men kjenner at "jammen vi _må_ jo kjøre" når man vet at kjøreforholdene er dårlige og bilen ikke er skodd godt nok egentlig ikke holder mål, det bikker godt over grensen til uforsvarlig. Da kjører man med en høyere risiko enn man bør ta. Nessie - hvis du _vet_ at det ofte er slik at det er godt strødd et sted og veldig glatt et annet, så skor du bilen etter glatta, sant? sånn jeg tenker.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.