|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?
Joda, men poenget mitt er at det er ikke så enkelt å forutse det alltid. Her jeg bor kan det være store forskjeller på føret, om man kjører noen km. Og det er også stor forskjell på hvor bra veien er strødd og ordnet. Føret skifter veldig har jeg erfart, og det er ikke så enkelt å starte på en bakke, hvor det er ok strødd, for så å oppdage at det er null feste midt nedi bakken. Da kan man ikke stoppe å ha på kjettinger, eller bare gå fra bilen.
|
|
|
#62 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kolliderte med en bil i en lignende situasjon en gang. Jeg var på vei opp en bakke. Det var vinter, småglatt og bare tre spor i veien, så det var trangt. Så kommer en bil i mot, og damen i den bilen gjør som alle andre: prøver å gi plass til den som er på vei opp.
|
|
|
#63 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Nei, man har ikke sjanse til å forutse alt, og som du sier så kan føret endre seg underveis. Og jeg tenker derfor at man må tilpasse farten så godt man kan, og skulle man være uheldig, så får man bare ta den utgiften det fører med seg, og heller være glad det kun gikk ut over materielle ting.
|
|
|
#64 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Kræsj med bil- hvem sitt ansvar?
Ikke jeg heller, men kjetting på boks gjør susen! |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Må man så må man?
Jeg har kjetting i bilen |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Erfaren nok
|
Problemet som har vært nå i det siste har jo vært at det har blåst veldig, så det kan se strødd ut når man starter, og så har plutselig alt blåst vekk 50 meter lenger frem.
|
|
|
#67 |
|
|
du kan jo forbedre situasjonen ved å kjøpe deg kjetting da, så du er heldig - du har forbedringspotensiale |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Erfaren nok
|
Tipper vi har kjetting om jeg kjenner mannen rett
|
|
|
#71 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Du insinuerer vel ikke at jeg bor i gokk? |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Sperret
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?Er jo egentlig ganske utrolig at mannen som kjørte utfor ikke gjorde mer for å få bilen fjerna, "han tok bussen på jobb". Lite forsvarlig spør du meg. Hadde jeg kjørt utfor hadde jeg da tilkalt hjelp å fått bilen opp av grøfta, ikke latt den stå der noen kunne kjøre i den, å lage farlige situasjoner.. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Bedreviter
|
Kanskje han var kirurg og på vei til en viktig hjertetransplantasjon? Kanskje han var på vei til føden med sin høygravide kone? Kanskje NAF ikke hadde tid til å hente bilen før senere på dagen? Jeg kan komme på mange helt akseptable grunner til å la en bil bli liggende i grøfta, jeg altså. Men jeg er enig i at det er uansvarlig å ikke sette opp varseltrekant før man drar. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Sperret
![]() |
Hadde han tid å ta bussen var han neppe på tur til en viktig hjertetranplantasjon eller til føden med sin høygravide kone eller noe annet superviktig |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Passiv
|
Jeg er dypt fascinert av at du vet dette. Hva om vi høyner med at det var for langt å gå, og ingen taxier å oppdrive da alle hadde forsovet seg i den lille byen den dagen? |
|
|
|
#76 |
|
Sperret
![]() |
Her er vel ingen som har skrevet at man VET!! Å hvordan VET man at han er kirurg eller har ei høygravid kone i bilen, undres... han tok jo bussen på jobb...han kunne satt opp varselstrekant...han hadde jo hatt folk der til å prøve dytte bilen opp...kunne ikke de lånt han en varseltrekant..hmm...? |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?Kanskje denne saken egentlig er to saker som egentlig bør/må behandles hver for seg?
Den andre saken er der bilfører levner bilen sin på en måte som skaper farlige trafikksituasjoner, uten å sette opp varseltrekant, og så bare drar på jobb. Det er kanskje en sak for politiet? Sist redigert av tante Veronica : 01-02-12 kl 13:18. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Bedreviter
|
Det var du som skrev at "det var utrolig at han bare forlot bilen". Jeg er ikke uenig i at han opptrådte uaktsomt når han ikke satte opp varseltrekant, men jeg synes altså ikke at det er "utrolig" at folk ikke står ved veien og passer på bilen sin, uavhengig av hvor mange timer det er til bilen blir hentet eller hva slags ærend de var på vei til å gjøre da ulykken skjedde. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
flisespikker
|
Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?Enig med tante Veronica.
|
|
|
#80 |
|
Unik
|
Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?Det er ikkje alltid den andre får skylda sjølv om den andre bilen står i ro. Mannen møtte på ein tulling på ein smal bygdevei. Mannen stoppa. Den andre klarte ikkje å stoppe i tide, i tillegg snakka han i mobil så han hadde nok ikkje full oppmerksomhet på vegen.
|
![]() |
|
|