Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-07, 23:06   #25
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt (VG)

Dersom du kjente til kvinner fra andre land, hadde du kanskje skjønt dette

Vi nordmenn kanskje ser slik på det, men i mange land er skilsmisse veldig mye tyngre for kvinner enn menn.

Medgift er veldig viktig i islam, fordi det er kvinnens sikkerhet i en skilsmisse, at hun da er garantert penger eller feks landområde eller hva det nå måtte være. Dette avtales jo mellom kvinnen og mannen, hva de to føler for. Jeg har jo en usedvanlig lav medgift sett i feks arabisk målestokk...

Tror ikke det kan tolkes på nytt, skrevet er skrevet. Man kan praktisere det annerledes, ja, og land kan selv fritt lage sine lover basert eller ikke basert på dette... Noe mer enn det kan man ikke gjøre, Koranen kan ikke skrives på nytt, og det som står der, er jo krystallklart.

Det mange muslimer i Norge gjør, er jo å bare følge Fylkesmannens prosedyrer, og da være skilt etter at det er gått igjennom. Noe annet enn det, føler jeg ikke at jeg kan relatere til eller stå til ansvar for, som norsk muslim.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:49.