Sv: Tusenfryd blir røykfri
Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Altså, jeg må bare spørre: er du sinnsykt veltrent, slank og spiser bare fornuftige ting siden du har så utrolig lite kunnskap og forståelse om selvdestruktive krefter i mennesker?
Det som skiller røyking fra så veldig mange andre ting er at røyking plager omgivelsene. Kanskje hadde jeg vært mindre røyke-hater dersom røykere ikke jevnt over hadde vært av den hensynsløse sorten som kaster fra seg glødende sneiper overalt, røyker i busskur og foran inngangen til sykehuset. Men røyking er til sjenanse.
Om folk spiser usunt (?) så er nå det i grunnen noen som ikke plager andre.
Lykkeliten: Hvem du ser ned på er vel din sak. Nå er det sånn at overvekt ikke plager omgivelsene (barna får for eksempel ikke astma av at foreldrene er overvektige).
Røyking er til sjenanse uansett. Mange som sliter med astma og allergi kan få alvorlige pusteproblemer bare av å passere noen på gata som røyker. For ikke å snakke om å komme inn i heisen med et par stykker som nettopp har hatt "kaffe & røyke-pause".
Jeg ser ned på røykere fordi dette er noe de en gang har begynt med. Greit nok at mange begynte da de var unge, men de må jo ha vært usannsynlig dumme den gangen. Og forsåvidt fortsatt med det, siden de ikke har skjønt at de kan kjøpe nikotintyggegummi for å venne seg av med dritten.
|