|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Er jeg virkelig rasist?
Du sier det sikkert varmt og kjærlig.
Eh nei. Jeg synes ikke det.
Jeg tviler ikke et øyeblikk på at du driter i hva "de" mener.
Hvor jobbet du sa du? I mottaksskranken for slaveimport? USA 1850?
Jeg er i grunnen enig med Skremmern. ack og vennene hennes er ikke ordentlige personer. For det finnes ikke slike mennesker, gjør det
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Er jeg virkelig rasist?Det er helt utrolig hvor seiglivet denne tråden er.
|
|
|
#3 |
|
HATER Bergen by
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Ja, tenk om det finnes andre typer mennesker enn dere selv. Gud a meg for en krise. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er jeg virkelig rasist?Men ack, kan du ikke svare på hvorfor det er så viktig for deg å få fortsette å si neger på tross av at det oppfattes nedlatende og rasistisk?
|
|
|
#5 |
|
HATER Bergen by
![]() |
FOrdi det rett og slett er enklest. HVis jeg skal forklare noen, så er det bare enklere å si "han neger'n" enn å forklare i hauger og spann. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Vi er en hel gjeng her som tydeligvis bryr oss. :åpplyser:
|
|
|
#7 |
|
HATER Bergen by
![]() |
Det erjo greit nok, men dere hører uansett ikke hvordan jeg snakker til daglig. (Ikke at jeg bruker ordet neger til daglig, jeg har svært sjeldent bruk for det) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei kjære vene, det er strengt tatt ingen som bryr seg om hva du sier, så snakk i vei. Foreslår at du holder på disse ordene også: |
|
|
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
"Han fyren" er enda enklere. Færre bokstaver, du slipper å lete frem apostrofen, og så blir ikke folk så sinte på deg.
|
|
|
#10 |
|
HATER Bergen by
![]() |
Men "han fyren" blir litt dumt hvis man f.eks. mener en spesiell av 22 mann på f.eks. en fotballbane. Og hvis en av de er neger, så er det jo enklere sånn. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Men hva sier du hvis du mener en av dem som ikke er mørkhudet? Bruker nummeret på drakten, kanskje? Det har jo også den fordelen at det virker selv om alle på laget er mørke.
|
|
|
#12 |
|
Leken
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Du bryr deg jo tydeligvis ikke døyten om hvordan du selv blir oppfattet, men hva med dine barn (går ut fra at du har barn siden du er her)? De lærer jo hjemme å kalle mørkhudete "neger" - og kanskje de skal ut i den store verden? Hvordan tror du de vil bli oppfattet? Er det ikke en del av oppdragerrollen vår å lære ungene akseptert språkbruk? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Leken
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
ack - skulle jeg ikke få svar på denne før du stakk da? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Å sånn ja. Ja det er klart, det er det viktigste av alt. At det er mest mulig enkelt for deg selv.
Du skrev da for en god del innlegg siden (#266 og #275) at du ikke så noe problem med å bruke uttrykkene i jobbsammenheng (er det ingen som hører deg da?) eller offisiell sammenheng heller, at den eneste sammenhengen du kan se at ordet ikke bør brukes er ved å si det rett til den det gjelder. For da er ikke behovet der.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|