Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-07, 22:58   #10
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det var i diskusjon med Olympia jeg sa det, ikke til deg.
Det at de eventuelt handlet uforsvarlig betyr ikke at de har drept ungen, som flere har påpekt her. Jeg synes heller ikke de har "latt" noen kidnappe ungen, de trodde faktisk selv det var helt forsvarlig. De dopet heller ikke ungene ned. De er begge to leger, de ga et mildt smertestillende middel som hadde en søvndyssende effekt. Hva vet vi om de som leger behandler langtids søvnproblemer hos ungen(e). De satt ute i hageområdet, de hadde jevnlige sjekkrunder. Jeg tror dette var slik de hadde lagt det opp sammen vennene i den tro at de gjorde det forsvarlig ja. Jeg også tolker en del fra foreldrenes side som mistenkelig, men jeg ser også at det kan være mulighet for at de er uskyldige. Men jeg skal innrømme at hvis det hadde vært en skikkelig trashy familie fra trailerparken med rusproblemer og gjentatt husbråk og to pitbuller på utsiden, hadde det vært lettere å tro.

Og det er vel nettopp det som er poenget som har fått mange, inkludert meg, å steile: At mere ressurssvake foreldre ville aldri kommet seg unna en mediahets pga. "neglect".

De sier de ikke låste dørene, i tilfelle brann. Jeg bare resonnerer her, altså, men hva om det hadde vært brann? Ettersom de hverken kunne se vinduer eller dører i leiligheten så hadde de ikke fått det med seg før ganske sent. Jeg synes liksom ikke jeg ser for meg Madeleine bære en 1,5-åring i hver sin arm og løpe ut av leiligheten. Spesielt ikke i "søvndysset" tilstand. Et av de andre parene har hatt en baby på litt over året alene i leiligheten. Bare ett av parene, med større barn, hadde babycall med seg. Ingen ville bruke seg av hotellets (i prisen inkluderte) barnevaktsprogramm (som enten besto av å ha noen som satt utenfor døra og lyttet, eller å ha barna i barneklubb sammen med de ansatte de kjenner fra barneklubben om dagen). Det ble drukket alkohol, og barna var alene hver kveld. Det gjør meg fly forbannet at de slipper unna med det.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.