|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Sv: Ulltveit-Moe og fleksibel permisjonstid
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Aha! Var det han ja!
|
|
|
#3 |
|
heimføing
|
INFO: Mors del av permisjonen er 6 uker (+ 3 før fødsel). Fars del er 6(?) uker. Resten kan man dele som man vil.
Hverken jeg eller mannen har noen karriere å pleie, men vi tok likevel ikke ut ett helt år permisjon. Og det var da fullt mulig å gå ut i jobb etter 42 uker, barnehageplass fikk vi også. Vi måtte riktignok betale for "mer plass enn vi brukte", den første mnd benyttet vi ikke i det hele tatt, og de neste månedene brukte vi bare fire dager i uka. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Ulltveit-Moe og fleksibel permisjonstidJeg har tenkt på en annen del av denne diskusjonen i dag - nemlig hva er i utgangspunktet en karriere? |
|
|
|
#5 |
|
Peppy!
|
Ja, hva er egentlig karriere? Jeg lurer meg på om UMs debatt egentlig er myntet på en ørliten prosentdel av befolkningen. For slik hun prater så er karriere ensbetydende med å strebe mot direktørtittel, et professorat, å bli utnevnt til statsråd eller kanskje supermodell. Hva med alle oss andre, som befinner oss et hakk eller to under? Mange føler seg faktisk både flinke, smarte og i vinden, og klarer det med å jobbe 40 timer i uken. Å jobbe 80-timers uker er stort sett ikke nødvendig i veldig mange jobber. Er denne diskusjonen egentlig ikke myntet på oss? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Jeg tror du har rett - dette er ikke myntet på så veldig mange av oss. |
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ulltveit-Moe og fleksibel permisjonstidJeg skummet en artikkel i Morgenbladet om kvinner i forskningstillinger mens jeg sto i kassa på butikken i dag tidlig, om kvinner som sier de ikke vil forske egentlig har et reelt valg etter de har fått barn. At det er miljø det ofte forventes at man putter inn ekstremt mange timer hver dag, det er resultater som blir målt, ikke tid og forskerforeningen(?) ikke har det å få ned antall arbeidstimer som noen kampsak.
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
Jeg vet, jeg var litt kort i det innlegget mitt.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|