Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Som jeg skrev i hovedinnlegget er jeg klar over at Lindex og andre kjeder fører klær med striper og farger. Poenget mitt er at jeg svært dårlig liker den ekstreme kjønnsdelingen av klærne i disse butikkene. At jenter favoriseres i forhold til mengde. At det knapt finnes felles klær for begge kjønn. Jenteavdelingen bugner av rødt, rosa, turkis og klare farger. Gutteavdelingene av blått, grønt, brunt og sort.
Dette kjenner jeg meg ikke igjen i - jeg har i alle fall kjøpt masse klær til Liv i gutteavdelingen på Lindex, og synes de har mye som kan betegnes som unisex. (Uansett er det nok enklere å kjøpe gutteklær til jenter enn omvendt. Og takk for det, for jeg er vaksinert mot rosa.) Nå kjenner jeg jo bare størrelsene opp til 80-86 så langt, så det er sikkert riktig, som noen påpeker her, at det blir verre når det gjelder større barn.
Her er eksempler på hva jeg synes er fine, kjønnsnøytrale klær fra Lindex:

Etter å ha kikket litt på årets kolleksjon, må jeg imidlertid si jeg synes de siste sesongene har vært mye finere. Og jeg er enig i at klærne til større gutter er fryktelig kjedelige.
Sist redigert av Bluen : 22-01-08 kl 10:41.
|