Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)
Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.
Er vi uenige Jeg skrev jo klart og tydelig(vis ikke...) at jeg mener at det er helt ok å beskrive noen med hudfarge, når det er behov for å beskrive dem. Det jeg ikke ser behovet for å er å inkludere hvor de muligens, kanskje kommer fra i beskrivelsen. Og at det derfor ikke er noe problem at man ikke kan si om en brun/svart person er afrikaner eller ei. I de aller fleste tilfellene er det uinteressant. Det som kan være interessant er hvilket land noen er fra. Men det er stort sett dønn umulig å se hvilken land noen er fra.
Jeg er både uenig og enig med deg her. Det kan være relevant i en beskrivelse å få fram at vedkommende kommer fra sentralasia, afrika eller søramerika, og da kan det være greit å bruke de begrepene i stedet for brun i huden, selv om jeg syns det også er helt greit å si, der det evt. behov for det.
Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.
Poenget mitt er at man klarer svært ofte å skille fra hverandre hvite barn uten å gå veldig inn i hudfargen, og sånn sett burde det være mulig å skille brune barn fra hverandre også uten å gjøre det [...]
Helt enig!