Sv: Byfolk og rovdyrvern
Opprinnelig lagt inn av bønna, her.
Les nå hva det var et svar på da. Og innlegget mitt før det igjen.
Dvs det begynte med dette fra meg til en annen en:
"Jeg vet ikke. Men vet at bjørn tar sau, og også mennesker om så.
Bjørnen er det eneste Lars Monsen passer seg for når han er ute i villmarka. De andre rovdyra mener han visst skygger unna når det kommer mennesker." Som var argumentet mitt.
Som ga følgende respons fra ulvefar:
Hvis du er så nervøs for bjørn, bør du ta med i regninga at veps, hunder, ku, ja til og med sauene selv, faktisk dreper et større antall mennesker per år i Norge enn det den fæle, skumle, bjørnen gjør. Skal du utrydde veps og bier med det samme du er i gang? Du bør i alle fall aldri nærme deg en veg med biler, eller gå ut når det er storm -et tre kan blåse over deg. Det siste skjer faktisk så mye oftere enn å bli tatt av bjørn at det tryggeste er å snauhugge landet opp til bjørkebeltet.
Er det egentlig rart jeg svarer sånn som jeg gjorde på det?
Jeg har lest alt hva du sier. Og jeg ser fremdeles ikke logikken i å argumentere med at man skal ha respekt for bjørn man eventuelt møter som et motsvar når jeg regner med at de aller fleste er enige med deg i det. Det er ikke noe motsetningsforhold i å ha respekt for bjørn og i å se at faren for å bli drept av andre ting er mye større.