|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Pauset
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåLitt forfjamset over at man møter en debatant med "!dust!" jeg. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåI forhold til % med flerspråklige bor jeg et sted der vi har litt omvendt problem. I vår lille bygd, med en liten skole, så er det vel knappest noen som er flerspråklige. Jeg kjenner at jeg synes det er litt synd, for en sånn snever bondebygd som dette hadde absolutt "trengt" det. Og jeg ønsker at min datter skal bli kjent med, og kjenne til flere kulturer på annen måte enn kun gjennom "skolering".
|
|
|
#125 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: Hvilke skoler man bør unngå
Jeg synes i alle fall at det blir rimelig barnslig å kalle siden for nynazistisk, bare fordi man er uenig i det som står der. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Møllspist fletthurpe
|
|
|
|
#127 |
|
Ustabil
|
Kan ikke annet enn si meg enig her. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
flisespikker
|
Det gjør de da ikke? Det som fjernes er lenker til kommersielle sider - ren reklame, altså (reklame kan man kjøpe plass til her hvis man vil). Hvis noen har en temaside, et annet diskusjonsforum, en blogg eller privat hjemmeside og refererer til denne i et innlegg, tror jeg bestemt ikke vi fjerner lenken. (Dette er ikke skrevet som offisiell uttalelse fra ledelsen.)
|
|
|
#130 |
|
flisespikker
|
Mener du at den eneste akseptable måten å ta avstand fra nazipropaganda på er ved å fjerne den?
|
|
|
#131 |
|
Ustabil
|
Nå bor ikke jeg i Oslo, men i en annen by på Østlandet med høy innvandrerandel, og i vår bydel er også innvandrerandelen ekstra høy. Vi kunne velge mellom flere skoler (fritt skolevalg i kommunen) og valgte å unngå den aller nærmeste skolen (geografisk nærmest) fordi andelen fremmedspråklige innvandrere er svært høy. Selvsagt er det et problem når andelen av fremmedspråklige innvandrere er svært høy. Det er et problem for innvandrerne, som går glipp av viktig språkintegrering og kulturell integrering. Det er også et problem for etniske nordmenn som blir en minoritet i et "fremmed" samfunn. Det er også et problem for skoleledelse og bystyre, fordi det viser seg at spesielt unge menn med innvandrerbakgrunn havner "galt". Hvorfor? Noe må jo ha gått galt. Og mye tyder på at de begynte å gå galt allerede på skolen. Jeg tviler på at unge menn av innvandrerbakgrunn jevnt over er slemmere eller ondere enn andre - så antagelig er det omgivelsene, samfunnet, integreringen, skolen, familien, vennene, og så videre som har ført dem på feil spor. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Borte
|
Jeg svarer på denne selv om spørsmålet ikke ble stilt meg.
|
|
|
#133 |
|
Leser
|
Selvfølgelig er det det HI gjør, men det er ikke HI som "eier" tråden, eller bestemmer hvordan den skal utvikle seg. Det er det vi som deltar som gjør.
|
|
|
#134 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke den eneste selvfølgelig men takk og pris for at de fleste ansvarlige nettsteder har folk som sitter å følger med kontinuerlig og fjernet eksterne lenker til nynazistiske sider. At FP velger å la en link til en slik side ligge har nok allerede vekt stor begeistring i det nynazistske mijøet for de blir nemlig fjernet umiddelbart på sider der ledelsen tar ansvar. Er det greit for Vigrid å annonsere her også eller? Hva er forskjellen? |
|
|
|
|
|
#135 |
|
© All rights reserved
|
Kall meg gjerne barnslig. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Borte
|
Jeg syns det er totalt underordnet hva som er tema og hvordan vi diskuterer det. Dere slipper nazister til i forumet. Dere tillater linker med nazistisk propaganda. Dere vet altså hva som er formålet med tråden og er dermed klar over at dere publiserer nynazistisk propaganda. Jeg syns det er forkastelig. Ingenting som blir skrevet i denne tråden kan hindre spredningen av linken.
|
|
|
#137 |
|
flisespikker
|
Det er du neppe alene om å mene. Men det var ikke egentlig det jeg spurte om - jeg lurte på om Lisa mente at det å fjerne slike linker er den eneste akseptable måten å ta avstand fra dem på. Om det f.eks. ikke kan regnes som å "ta avstand" dersom man lar teksten stå, men sier eksplisitt at man tar avstand fra innholdet, og forteller hvorfor.
Hvis HI ikke ønsker en fruktbar diskusjon, men forummedlemmene likevel lager en fruktbar diskusjon, så har ikke HI fått det som han ville. Diskusjonen skapes ikke av hovedinnlegger/hovedinnlegget, men av alle som poster i diskusjonen, og om noen skriver et innlegg med forkastelig innhold, er jeg ikke enig i at det kan sees som "anerkjennelse" av innholdet å starte en debatt.
|
|
|
#138 |
|
Glamorøs
|
Jo, så lenge dere lar linken stå har HI fått det som han ville. Det eneste han vil er å spre tilgangen til nevnte side, og ingen fruktbar diskusjon kan endre nettopp det, så lenge dere lar linken stå.
|
|
|
#139 |
|
Mother of Dragons
|
Dette synes jeg er å sette ledelsen i en vanskelig situasjon. De mener jo selvfølgelig ikke at de er nazivennlige, selv om de har valgt en annen løsning enn hva du hadde gjort om du bestemte. Så hva skal de gjøre? Ut fra det du sier her må de enten fjerne URL-en (lenken er jo fjernet) eller fjerne din bruker. I siste tilfelle så har de jo gått med på beskyldningen om at de er nazivennlige, og det kan du nesten ikke forvente. Jeg mener at det ikke er riktig heller da, men det er jo en annen sak.
|
|
|
#140 |
|
Borte
|
Jeg syns ikke det holder å si at man tar avstand fra innholdet i denne saken. Ikke med tanke på hvilken netthistorie sprederne av slik propaganda har og hvordan de systematisk leter etter steder å publisere stoffet sitt.
|
![]() |
|
|