Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Holdes barna innendørs under solformørkelsen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-08, 11:57   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdes barna innendørs under solformørkelsen?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg skjønte ikke helt sammenhengen med denne linjalen, jeg. Hvis du ikke ser rett på solen, så er det sikkert greit, ja, for da kommer jo ikke noe særlig av strålene inn på netthinnen, og det stemmer sikkert at UV-strålene ikke slipper gjennom linjalen. (De slipper jo ikke så veldig gjennom vanlige brilleglass heller, vet alle vi som pleier å få hvite ringer rundt øynene om sommeren. ) Det ser ut til at det er særlig IR-strålene som kan skade netthinnen, og jeg tror ikke en gjennomsiktig linjal sperrer særlig godt for disse. (Uansett er jo en slik linjal mye tykkere enn noen lag negativfilm, så jeg skjønte ikke helt sammenligningen.)

Det jeg mente var at å se rett på solen er ikke spesielt sunt, uansett. Og at solen slipper ikke plutselig ut farligere stråler enn ellers når det er solformørkelse. Så å beskytte seg mot stråler er i grunn ikke så veldig hokus pokus. Eneste grunnen til at det er "farligere" under en solformørkelse er at man er mer troendes til å faktisk stirre på solen.

Men det var kanskje en litt hoppende tankerekke som kom ut.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.