Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når er et foster "liv"? (Spinoff med poll)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Når er et foster/embryo et "liv"?
Ved unnfangelsen 50 37,04%
Når hjertet begynner å slå 54 40,00%
Ved 12 uker 4 2,96%
Ved 18 uker 3 2,22%
Ved ca. 22-23 uker (når det KAN reddes) 14 10,37%
Senere 0 0%
Øker gradvis til ca. 12 uker 6 4,44%
Øker gradvis til ca. 22 uker 0 0%
Det er avhengig av om det er et ønsket svangerskap eller ikke 2 1,48%
Annet 2 1,48%
Deltakere: 135. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-08, 09:45   #101
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er et foster "liv"? (Spinoff med poll)

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Det jeg mente var at det som spiralen fanger opp og støter ut, er celler. Ikke foster, babyer eller noe annet. Celler.

For ganske mange er det ingen forskjell på et befruktet egg og et foster, bortsett fra størrelsen/utviklingsstadeiet. Jeg har litt problemer med å se den store prinsipielle forskjellen selv også, og synes du er i overkant bastant her.

Gammel 27-08-08, 09:45   #102
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg mente var at det som spiralen fanger opp og støter ut, er celler. Ikke foster, babyer eller noe annet. Celler.

Men det som utgjer det etiske dilemmaet for mange av oss er jo at dei cellene allereie har begynt å vokse, har ferdig koda eigenskapar for korleis barnet vil sjå ut, vere flink til o.l. og vil bli eit ferdig lite barn dersom utviklinga ikkje blir stoppa.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 09:47   #103
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

For ganske mange er det ingen forskjell på et befruktet egg og et foster, bortsett fra størrelsen/utviklingsstadeiet. Jeg har litt problemer med å se den store prinsipielle forskjellen selv også, og synes du er i overkant bastant her.

Det beklager jeg. Dette er hva jeg mener. Men så har jeg heller ingen problemer med å bruke spiral.

Gammel 27-08-08, 09:48   #104
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Men det som utgjer det etiske dilemmaet for mange av oss er jo at dei cellene allereie har begynt å vokse, har ferdig koda eigenskapar for korleis barnet vil sjå ut, vere flink til o.l. og vil bli eit ferdig lite barn dersom utviklinga ikkje blir stoppa.

Jeg skjønner at vi er uenige, og det er helt greit. Er man ikke fortrolig med bruken av spiral, så velger man en annen prevensjonsmåte.

Gammel 27-08-08, 09:52   #105
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det beklager jeg. Dette er hva jeg mener. Men så har jeg heller ingen problemer med å bruke spiral.

Jeg bruker spiral selv, altså, og synes det er helt greit å mene det du mener - det hørtes bare ut som om du slo fast et faktum mer enn at du sa hva som var din oppfatning, så jeg lurte på om det var det du mente. Jeg skjønner det nå.

Gammel 27-08-08, 09:53   #106
Kate

Kate sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg bruker spiral selv, altså, og synes det er helt greit å mene det du mener - det hørtes bare ut som om du slo fast et faktum mer enn at du sa hva som var din oppfatning. Jeg skjønner det nå.

Jeg så det, og det var slett ikke meningen. Det var min mening, ikke fasiten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.