|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?Jeg har ingen problemer med tanken på at mine organer skal kunne hjelpe andre når jeg selv ikke har bruk for dem lenger.
|
|
|
|
#62 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?
Jeg har ingen problemer med å respektere at folk takler sorg på ulik måte, og jeg synes ikke man er "forpliktet" til å være for donasjon. Det jeg har større problemer med å skjønne er at man vil akseptere å ta imot organer, men ikke kan tenke seg å donere bort sine egne. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?Donorkort i lommeboka. Ja til å bruke alt.
|
|
|
#65 |
|
Ringskrømt
|
Å? Man er i en helt annen situasjon når det er snakk om å redde noe du er glad i, kontra det å innse og akseptere at den du er glad i er død, og at de attpå vil kutte opp personen og gi organene til fremmede. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Bedreviter
|
Jeg kjenner at jeg ikke klarer å svare på dette uten å høres sarkastisk ut, så jeg skal heller la være. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?Jeg sier ingenting med sikkerhet, altså, for jeg aner ikke med nøyaktighet hva jeg ville gjort. Det er så utenkelig, så jeg forstår hva bina mener. Sist redigert av Skremmern : 09-09-08 kl 23:40. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Elsker familielivet
Medlem siden: Sep 2008
![]() |
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?Jeg sier ja går med donorkort i lommeboken , har informert nærmeste, og gir bort alt!
|
|
|
|
#69 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?Jeg har informert både mann og mine foreldre at de kan ta det de vil av meg. Men jeg tror dette er noe man kan prate om litt oftere.
|
|
|
#70 |
|
Pauset
|
Kan ikke sette meg inn i det egentlig, men tenker at jeg vet hvor glad jeg hadde blitt om mitt barn fikk et organ donert.. tror det ville blitt tungtveiende. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Erfaren nok
|
Ja, det er det jeg også tenker.
|
|
|
#72 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?* Har du vurdert om dette er noe du vil gjøre? JA
|
|
|
#74 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?* Har du vurdert om dette er noe du vil gjøre? Det har jeg - og det vil jeg. |
|
|
|
#75 |
|
Ustabil
|
Hvis vi alt skal ta Den Store Diskusjonen, så må jeg si at jeg kjenner jeg har bittelitt motforestillinger mot organdonasjon i det store og hele. Det føles på en måte litt galt. Plukke ut hjerte og lunger fra ett menneske og operere inn i et annet. Jeg kjenner at jeg har litt problemer med det prinsippielle. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?Jeg har sagt ifra til familien om at jeg har et donorkort i lommeboken, og at jeg ikke har noen begrensninger selv i forhold til hva jeg vil donere bort.
|
|
|
#77 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?Ta alt som kan brukes. Alle relevante er informert. Endre loven.
|
|
|
#78 |
|
Glad
|
Sv: Hvordan forholder du deg til organdonasjon?For meg er det en selvfølge at noen andre skal få nytte av mine organer som jeg ikke lenger har bruk for. Har informert mine nærmeste, og har donorkort. Når jeg tenker meg om tror jeg ikke donorkortet har blitt med på lommebokbytte - løp og fikse!
|
![]() |
|
|