Sv: Når er det greit å sykemelde seg?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Min erfaring er at mange rett og slett ikke ser det som sin oppgave å være med på slikt: -Jeg er mattelærer, hva pokker skal jeg på fjellet etter, det er visst meldt regn også... (Litt redigert utsagn, men man kan vel gå ut fra at det ikke er de usynlige ryggplagene eller knærne som er hovedproblemet hos denne personen..)
Jeg vet at det ikke er fysisk. Fjellturen var også et gitt eksempel. Det kan likegjerne være OD-dagen. Noen er rett og slett ikke med på noe som ikke involverer deres fag/timer. De liker ikke "pålagte" arb.oppgaver. (Hva i huleste det nå skal bety. )
Ja, det kan godt hende det er noen som benytter seg av egenmeldingsdager uten å ha særlig god grunn for det, og det er dumt. Men du kan virkelig ikke sette folk i bås og mene særlig mye om hva de kan gjøre av fysisk aktivitet, det har du ingen forutsetninger for. Og jeg kan jo fortelle at OD-dagen også kan forårsake utfordringer for noen, selv om du ikke skjønner det.
Og det fins faktisk folk som ikke liker fjellturer og andre aktiviteter noen finner morsomme, og reagerer på at slikt blir påtvunget. Og det skjønner jeg sabla godt.