Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når foreldre ikke kan hysje på barna sine

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-08, 17:26   #41
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sine

Billa:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 17:46   #42
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Enig - med både deg og Niobe.

Og jeg har en teori om at dette er en kvinne-greie. Si noe kan man ikke gjøre, men gud så mye man kan baksnakke, himle med øyne og være sarkastisk. Syns man andre forstyrrer, kan man ikke si i fra? Skal man virkelig forvente at alle andre skal skjønne hva en selv føler og tenker i øyeblikket?

Tror også at det er en "kvinneting". Det er ikke alltid jeg er like kvinnelig, så jeg pleier å si fra. Hvis barna er store nok, sier jeg fra til dem iallfall. Har litt høyere terskel for å si fra til foreldrene, men har gjort det noen ganger. Som regel holder det med et blikk...("the evil eye" )
Når det er sagt, tror jeg ville irritert meg hvis noen hadde snakket til mine barn...(Heldivis har det ikke skjedd ennå :englebarn: )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 23:54   #43
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sine.

Opprinnelig lagt inn av Ingeborg, her.

Det er vel bedre at de kommer i kirken enn at de holder seg hjemme fordi noen syns små barn er urolige.

Selvfølgelig. Har ikke sagt noe annet jeg heller.

Det skal mye til for å irritere meg, heldigvis.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 10:44   #44
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Synes du det er vanskelig å lese tankene til folk som sitter på voksenmøte og skal høre fra taleren sier, men det løper unger rundt og hyler?

Jepp. Det er så mye støy fra før.

Dessuten har jeg jo skjønt via FP at folk OGSÅ kan irritere seg over at man er for streng mot ungene, eller at man bestikker dem med bolle for å få dem til å sitte i ro.

Den som har en mening bør si den, og ikke forvente at andre skjønner det av seg selv.

(Og forøvrig tror jeg mange av oss gjennom årenes løp har fått et innebygd filter som gjør at vi ikke hører våre egne barn.)

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 10:45   #45
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Og om jeg har dårlig selvinnsikt og har alt for høy terskel på bråk, så har jeg jo ingen mulighet for å skjønne det om ikke de som irriterer seg sier ifra.

Nettopp det jeg prøvde å si.

Gammel 10-10-08, 11:00   #46
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp. Det er så mye støy fra før.

Dessuten har jeg jo skjønt via FP at folk OGSÅ kan irritere seg over at man er for streng mot ungene, eller at man bestikker dem med bolle for å få dem til å sitte i ro.

Den som har en mening bør si den, og ikke forvente at andre skjønner det av seg selv.

(Og forøvrig tror jeg mange av oss gjennom årenes løp har fått et innebygd filter som gjør at vi ikke hører våre egne barn.)

Jeg har ingen problemer med å si fra i sånne situasjoner, men det finnes de som er veldig sjenerte/ubekvemme i større forsamlinger og har problemer med å ta ordet høyt foran alle. Jeg tenker at foreldrene selv bør skjønne at et foreldremøte er til for at de voksne skal få informasjon, og derfor være ekstra obs på at de ikke forstyrrer mer enn nødvendig/akseptabelt. Hvis ingen hører noe, så er det vel ingen vits å sitte der heller, bortkastet tid for de som har tatt seg tid for å komme. Er det ikke helt vanlig høflighet egentlig?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 11:02   #47
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen problemer med å si fra i sånne situasjoner, men det finnes de som er veldig sjenerte/ubekvemme i større forsamlinger og har problemer med å ta ordet høyt foran alle. Jeg tenker at foreldrene selv bør skjønne at et foreldremøte er til for at de voksne skal få informasjon, og derfor være ekstra obs på at de ikke forstyrrer mer enn nødvendig/akseptabelt. Hvis ingen hører noe, så er det vel ingen vits å sitte der heller, bortkastet tid for de som har tatt seg tid for å komme. Er det ikke helt vanlig høflighet egentlig?

Jo, helt klart.

Gammel 10-10-08, 11:57   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Eh, tar du deg nær av tråder på offentlige, anonyme nettforum? Tuller du nå?

Man trenger ikke å være spesielt sart for å ta seg nær av tråder på et forum? Kritikk kan svi enten det er direkte rettet mot en eller man føler seg truffet. Det er sjelden jeg tar meg nær av noe på et forum, men det hender faktisk. Og jeg er i grunnen ikke særlig "sart" når det gjelder internett.

Gammel 10-10-08, 14:06   #49
bina
Ustabil

Standard

Ja, du syns de bør skjønne. De bør skjønne at møtet er ment slik og sånn, de bør skjønne at du "tenker ditt", at du irriterer deg... men hvorfor kan du ikke si i fra? Som noen andre skrev - også voksne kan forstyrre. Med mobiltelefoner, med snakk seg i mellom, med løping inn og ut av rommet.

Jeg har vært på møter i jobbsammenheng hvor det første møteleder gjør er å ta fram mobiltelefonen sin og si: "Så setter jeg mobilen min på lydløs, og det ber jeg om at dere alle gjør.". Selvsagt burde alle ha skjønt, osv - men hvorfor ikke si i fra?

Gammel 10-10-08, 16:49   #50
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, du syns de bør skjønne. De bør skjønne at møtet er ment slik og sånn, de bør skjønne at du "tenker ditt", at du irriterer deg... men hvorfor kan du ikke si i fra? Som noen andre skrev - også voksne kan forstyrre. Med mobiltelefoner, med snakk seg i mellom, med løping inn og ut av rommet.

Jeg har vært på møter i jobbsammenheng hvor det første møteleder gjør er å ta fram mobiltelefonen sin og si: "Så setter jeg mobilen min på lydløs, og det ber jeg om at dere alle gjør.". Selvsagt burde alle ha skjønt, osv - men hvorfor ikke si i fra?

Eh, jeg jeg skrev jo i innlegget du quoter hvorfor noen ikke sier ifra. Det kan være ulike grunner til det, selv om jeg personlig ikke har problemer med det. Jeg lurer egentlig veldig på hvorfor de som mangler vanlig folkeskikk og høflighet skal tas mest hensyn til og gis inn med teskje og i det hele tatt skal det være mer feil med de som ikke sier ifra enn de som ikke klarer god møtekultur. Jeg sier heller ikke at de bør skjønne at jeg "tenker mitt" eller irriterer meg, de bør automatisk skjønne at barna bør passes nøye på slik at møtet kan gjennomføres.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.