|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megLillesøster begynte i splitter ny(bygd) barnehage i dag. Kommunal sådan. Og et rent flytte fra en tidligere barnehage med personale, barn, rutiner og regler derifra. Så ble det plass til noen ekstra, og vips der var vi.
![]() |
#2 |
Vaklende
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp meg.Tja, jeg valgte å ta noen helt andre kamper da vi byttet barnehage, så jeg ville sett det litt an. Samtidig husker jeg hvordan jeg kunne gjette hva han hadde sist i barnehagen basert på oppførsel og form på kvelden, jo mer prim, syltetøy, kakao etc jo kjipere ble kvelden. Men jeg ville altså ventet litt før jeg eventuelt tok det opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp meg
![]() |
#4 |
godt brukt
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megDen gamle barnehagen vår var sukkerfri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
godt brukt
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megDu kan jo si at hun ikke er vant med å spise så mye sukkerholdig pålegg og at dere helst ser at de prøver å tilby henne andre ting. Jeg har gitt beskjed om at primpakken ikke trenger å stå rett foran henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megMen hva med grønnsaker? Brød?
![]() |
#7 |
frakoblet
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megJeg ville tatt det opp på en fin måte allerede nå, jeg. Dette er de tydeligvis helt grønne på, så du kan kanskje tilby deg å hjelpe til med matvalg eller noe?
![]() |
#8 |
godt brukt
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megVår barnehage hadde en "kostholdsekspert" på besøk som støttet opp om at det var helt greit med prim. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megKosthold i barnehagen er faktisk en kjempeutfordring. På alle måter, både i forhold til personale, barn, økonomi, foreldres ønsker osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor skal de ikke ha knekkebrød? Trodde det var mye fiber i det jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Etylbarbital
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp meg@Perhonen: Hvorfor ikke knekkebrød?
![]() |
#13 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megJeg har faktisk ikke helt fått tak i hvorfor ikke knekkebrød. Har ikke hatt tid til å spørre. Men en vennlig sjel som hadde vært på kurs kunne informere meg at knekkebrødet mitt med brunosten på som jeg spiste i lunchen var fymat i følge kostholdseksperten (en lege) som hadde holdt kurs for dem. Og det er ikke gjort på en dag med det kurset. De skal holde på en stund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megI vår kommunale barnehage er det oss foreldre som skal ha med frukt og grønt. Kommunen holder brød, melk og pålegg (standardgreier, der prim er med, ja.) På hvert eneste foreldremøte er det mange som klager over maten, og hver eneste gang må personalet påpeke at det aller aller fleste foreldrene omtrent aldri har med frukt eller grønt til felleskurven. "Jamen, det er så vanskelig å huske på..."
![]() |
![]() |
#15 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megKanskje fordi det er mindre næring i knekkebrød?
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det var vel heller brunosten som var synderen der, tenker jeg. Knekkebrød er da sunt så lenge det er grovt? Mye lettere å få fullkorn gjennom knekkebrød enn brød, da man kan gå ganske langt opp på grovhetsskalaen der uten at man får denne "sponplate-murstein"-følelsen.
![]() |
#17 |
Unik
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp meg.Prim ?? Er det melk i det altså ?
![]() |
#19 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megJeg ville sett det an over litt tid før jeg fant ut hva jeg ville begynne med. I en splitter ny barnehage er det sannsynlig mye som skal på plass (erfaren ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
frakoblet
|
![]() Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp megFra artikkelen:
Det er etter min mening altfor mye for en så liten kropp.
![]() |
|
|