Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen som kjenner seg igjen (Dagbladet)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-06, 16:53   #11
to hen
***al-logisk

to hen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Sv: Noen som kjenner seg igjen (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Så fordi du har lest om han i Dagbladet er han en tosk?
Han baserer jo også mye av sine studier på Bordieu sin tenkning. Svært mye faktisk. Det vet man om man gidder å lese eller se på noe av det han gjør og har gjort før man konkluderer med at han bare er en tosk.

Det var vel ingen konklusjon fra min side. Men uansett kan jeg vel si at Tangen ofte kritiseres for å bruke Bordieu i markedsføringsøyemed - noe han får stå for selv. Jeg har ikke førstehåndskjennskap til Tangen, slik du tydeligvis har, men jeg kan da vel likevel danne meg et bilde fra Dagbladets artikkel. Er skeptisk til alt "grasrota-frieri" fra en som selv lever av å selge reklame til de samme folka. Kritiser meg gjerne for det.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ja, men hva er grunnen til at f.eks. jeg ikke kjenner meg igjen i mennesketypene som han beskriver da? Dersom det er en generalisering? Poenget hans er jo nettopp at han mener at denne nye skjulte overklassen er mennesker som har tatt med seg litt av fra den opprinnelige arbeiderklassen, men forfinet den slik at den utad i samfunnet og verden forøvrig virker finere og bedre enn den andre arbeiderklassen som bare er harry fordi den ikke inneholder den samme forståelsen for kultur. Pepprer så med litt frivillig og idealistisk arbeid, og vips så har man den klassen som Tangen snakker om.

For meg fremstår det også litt typisk "oslo-navlebeskuelse" å sitte i senteret av verden å påpeke hvordan hele Norge er fordi det skjer akkurat rundt Karl Johan. Er fra bygda, eller distrikts-Norge, selv og kan ikke si det han beskriver er typisk sørvestlandsk tettsted anno 2006.

Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.

Sist redigert av to hen : 02-12-06 kl 16:57. Årsak: alltid noe feil
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.