Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Å snike i køen i butikker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-08, 17:35   #81
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å snike i køen i butikker

Fikk han de to plassene da? :shock:

Gammel 06-12-08, 17:38   #82
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

jeg fordrar ikke de butikkene som har kølappsystem å ekspeditørene ser folk ikke har nummerlapp men hjelper de likevel. Jeg sa fra engang på lefdal, å ja men nå hjelper jeg han , eh javel jeg har det nummeret som nå er så da skal jeg ha hjelp først.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 17:45   #83
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Appropos menn, sniking og høflighet - jeg satt på trikk eller buss i Oslo. Det kom inn et eldre ektepar, og som vanlig følger jeg med for å se om noen reiser seg, de var i en sånn alder at det ville vært naturlig. Så langt kom jeg ikke, for mannen gikk med stokken sin bort til de første setene i bussen. Der satt det en ung dame, gravid og med to små unger og fire bæreposer. Han viftet borti henne med stokken sin og sa "husj husj, få to plasser. Nå." Akkurat da skulle jeg ønske jeg hadde mot til å heve stemmen...

Ingen sa noe?
Dette er ikke ment som et angrip på deg Katta, mer som en oppfordring til alle. Skjønner at man kan kvie seg for å si ifra sånn når ingen andre gjør det, men dette er noe vi alle må være obs på. En ting er å ikke tørre å si ifra på vegne av seg selv, men å våge og si ifra når andre blir tråkket på er mot man skal strekke seg etter.

Det krever masse å gå imot normen som dannes i slike situasjoner, men forbereder man seg er det veldig mye enklere.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 17:56   #84
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Min uhøytidelig markedsundersøkelse viser at det er nokså likt fordelt, men på veldig ulike områder. Menn sniker i trafikken og på flyplasser, fordi de er så v. busy & important, og har viktigere jobber og SåDårligTid. Jeg kan gjerne la dem kutte inn, hvis de er hyggelige, spør og takker etterpå. Ellers er det birdy namnam.

Eldre kvinner sniker på postkontoret og apoteket fordi de har OpplevdKrigen og synes folk skulle ta hensyn til deres skrøpelighet. Hvilket jeg kan gjøre, hvis de bare spør pent. Men ikke hvis de tar seg til rette. Da skal de få se hvor uoppdragne ungdommen nu til dags egentlig er.

Jeg elsker Scarlettah.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 18:07   #85
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Må fortelle en snikehistorie:

Jeg, kjæresten og to andre var på byen for noen år siden. Når alt stenger er drosjekøene ganske store, og vi sto i den laaaaange køen ved Grand. En pen og ung blondine spankulerte forbi nesten hele køen, før hun gikk inn i den 3 plasser foran meg. Jeg sa selvsagt fra at hun måtte gå bakerst, noe hun ikke var særlig villig til. Tilslutt sa jeg at hun enten måtte stille seg bakerst eller gå ut av køen. Det hadde hun ingen planer om å gjøre, og hun spurte hva jeg hadde tenkt å gjøre med det. Jeg gikk bort til henne, løftet henne opp og bar henne bakerst i køen Det var utrolig gøy! Alle andre i køen holdt på å le seg i hjel, og jenta turde ikke sniker mer

(det var forøvrig første gang jeg og mannen var ute sammen med noen av hans venner -de var imponerte over kompisens handlekraftige kjæreste )

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 18:08   #86
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Ingen sa noe?
Dette er ikke ment som et angrip på deg Katta, mer som en oppfordring til alle. Skjønner at man kan kvie seg for å si ifra sånn når ingen andre gjør det, men dette er noe vi alle må være obs på. En ting er å ikke tørre å si ifra på vegne av seg selv, men å våge og si ifra når andre blir tråkket på er mot man skal strekke seg etter.

Det krever masse å gå imot normen som dannes i slike situasjoner, men forbereder man seg er det veldig mye enklere.

hehe ja, jeg tror alle var like perplekse. Det som skjedde var at de sporenstreks fikk et annet sted å sitte.

Og jeg håper jeg er mer modig nå. Da var jeg 18-19 år og hadde ikke mot til å snakke til eldre.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 18:09   #87
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Flink nei? Det detter bare ut av meg. Men et dumt spørsmål: Hvorfor er det skummelt å si i fra om sånne ting? Det er da så godt som null sjanse at det skjer noe farlig?

(Og så ble jeg nysgjerrig på hvilken justisminister det var snakke om. )

Det er ikke noe dumt spørsmål, men jeg syns det er skummelt fordi jeg ikke er vant til å være direkte om sånt, og de gangene jeg har sagt fra har det ført til ubehagelige konsekvenser (looong story). Dette har ført til at jeg helst unngår slike konfrontasjoner om det er mulig å la det være.
Det har hendt at jeg sier fra, men jeg gjør det på en veldig forsiktig måte, tror jeg. Jeg burde være tøffere noen ganger. Men jeg øver meg.

Og justisministerens mann gikk amok i 1994, så kan du regne deg frem selv.

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Ingen sa noe?

Helt enig.

Gammel 06-12-08, 22:58   #88
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg tør ikke sånt, jeg. Men så er jeg østlending, da.

Ingen unnskyldning -det går så fint likevel atte
<---østlending.

Gammel 06-12-08, 23:08   #89
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde også en episode på matbutikken en gang.
Det var ganske lang kø, og der køen gikk var det også folk som krysset oss for å komme til varene.
Køen flyttet seg et hakk, det kom en dame, som jeg trodde bare skulle fordi, og VIPS så tok hun plassen foran meg i køen.
Jeg kjente jeg regelrett kokte og sa høyt og tydelig: "UNNSKYLD, det der er min plass! Og der har jeg stått lenge!".
"Jeg så deg ikke" prøvde neket seg på. Nei, særlig ...

Det var jo ikke bare meg hun snek foran. Også alle de andre bak meg.

Jeg klarer ikke dy meg, og sier i fra. Klart og tydelig.

Er også oppmerksom på barn som ikke rekker opp til disken.
Herregud, hvor smålig er det ikke å snike foran den lille tassen som står der og skal kjøpe seg en is??
Gud, jeg blir skikkelig vred jeg altså. Dobbelt .

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 23:18   #90
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Og så har man jo de som mener de er i sin fulle rett til i snike fordi de "bare" har 3 varer...
Jeg har sagt i fra flere ganger da også, og sagt at hadde du spurt så hadde du selvsagt fått komme foran meg.

Jeg pleier være oppmerksom på de med få varer, men på noen så ser man de spekulerer i hvor de kan snike, og da later jeg som om jeg ikke ser de.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 10:27   #91
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Må fortelle en snikehistorie:

Jeg, kjæresten og to andre var på byen for noen år siden. Når alt stenger er drosjekøene ganske store, og vi sto i den laaaaange køen ved Grand. En pen og ung blondine spankulerte forbi nesten hele køen, før hun gikk inn i den 3 plasser foran meg. Jeg sa selvsagt fra at hun måtte gå bakerst, noe hun ikke var særlig villig til. Tilslutt sa jeg at hun enten måtte stille seg bakerst eller gå ut av køen. Det hadde hun ingen planer om å gjøre, og hun spurte hva jeg hadde tenkt å gjøre med det. Jeg gikk bort til henne, løftet henne opp og bar henne bakerst i køen Det var utrolig gøy! Alle andre i køen holdt på å le seg i hjel, og jenta turde ikke sniker mer

(det var forøvrig første gang jeg og mannen var ute sammen med noen av hans venner -de var imponerte over kompisens handlekraftige kjæreste )

Antar at blondinen veide null og niks.

Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 11:10   #92
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Herlig tråd. Det er få ting som irriterer meg så mye som sniking, men morsomt å lese andres historier om hvordan dette blir håndtert.

Når eldre damer og andre (ja, jeg synes også de eldre er verst) prøver å snike så blir jeg plutselig veldig breiskuldra og avskjermer de som regel.

Jeg spurte ei dame i 50-60 åra (vanskelig å anslå alder, jeg var så ung at hun uansett virket gammel) en gang om hennes tid var viktigere enn min. Hun ble en smule spak og stotret og stammet om alt hun skulle rekke, jeg gjentok spørsmålet og dama ga seg.

Jeg la meg også ut med en hel kø på en flyplass en gang.
Det var vel sånn cirka midt på natta, vi hadde stått lenge i kø og jeg ville bare gå og sette meg og halvsløve og vente på flyet. Etterhvert kommer det masse folk og stiller seg opp ved disken ved siden av oss, til tross for at det var der vi stod det stod på skjermen at vi skulle stå. Da de etterhvert fant ut at de stod på feil plass så prøvde de å snike seg inn i vår kø. Hele køen holdt kjeft bortsett fra jeg og en til, litt munnhuggeri så fikk vi det da som vi ville. Argumentene deres var at alle skulle med samme fly, vi kom alle samtidig frem, hvorfor ikke da stille seg bakerst i køen når de kom sist? Arrgh, sånne folk irriterer meg.

Jeg er forresten ganske sjenert, men tåler virkelig ikke køsniking. Skulle ønske jeg hadde brydd meg mindre, for jeg blir så irritert.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 11:19   #93
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ofte et så tydelig kroppsspråk at det ikke behøves å si noe.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 11:45   #94
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Antar at blondinen veide null og niks.

Eller at jeg er supersterk

Gammel 07-12-08, 13:17   #95
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Barn som blir klemt fast mot disken er det verste jeg vet. Og da jeg selv jobbet i butikk sa jeg klart og tydelig i fra. Barn har så lett for å bli borte i disse køene. Hjelp dem frem.

Men jeg forsøkte meg på køsniking selv for litt siden. Jeg var med sønnen min hos legen for å ta blodprøver, skjemaet hadde vi med da vi hadde fått dem tilsendt i posten, de skulle bare leveres på laboratoriet. De blir da levert inn samme plass som man bestiller time hos lege. Og laboratoriet stenger halv tre. Vi var der kvart over to siden jeg måtte jobbe til to, så jeg spurte damen foran meg i køen om jeg kunne få gå inn før henne slik at jeg rakk å få papirene inn på laben før de stengte. Men det kunne jeg ikke få nei. Hun beklaget seg høyt og tydelig over at hun hadde måttet vente og at alle som gikk inn brukte så forferdelig lang tid. Vel, hun kom så inn. Stod der og skravla et kvarter og vi ble for seine. Selvsagt.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 13:40   #96
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ganske flink til å si fra om sniking hvis det går utover flere enn meg. Da tar jeg på meg Robin Hood-hatten og tar fra de frekke og gir til de saktmodige.

For lenge siden, da jeg tok samme buss fra byen nesten hver ettermiddag, opplevde jeg flere ganger at en spinkel, aggressiv eldre dame mente hun hadde hevd på setet rett bak bussjåføren. Satt det noen der, tok hun ikke to øre for å si med høy, spiss stemme: Der sitter JEG. Urkomisk.

Gammel 07-12-08, 18:34   #97
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her - står jeg i butikken og skal kjøpe no' til mor
Får lov å gå alene for nå er jeg blitt så stor
Rekker nesten opp til disken med lappen hvor det står
Fire melk og Dagbla' for i går :tralala:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 19:32   #98
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Nå kom jeg på hvordan køkulturen i India fungerer. Der er det den sterkestes rett og fullstendig anarki. Når dette gikk opp for oss, der vi stod bakerst i mølja for å kjøpe togbilletter ble køståing morsomt.

Spisse albuer, sniking foran andre for harde livet og om å gjøre å få hånden inn i luken til ekspeditøren. Jeg er driiiitgod når jeg først prøver!

Gammel 07-12-08, 20:18   #99
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tar ikke fem øre for å kommentere sniking i køen. "Nå var det min tur" fungerer oftest fint. Og for dem som "bare skal ettellerannet" forteller jeg at jeg også "bare skal akkurat det samme som dem".

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 14:40   #100
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Ja. Tror faktisk ikke jeg har vært borti så mange menn som sniker?
Kvinner er nok mer stressa.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.