Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Oppvigleri. Kult ord. Så til saken: Jeg ser du skriver over at du ikke syns du får ufortjent motbør, men min hukommelse går litt lenger enn som så. Men for all del, da er du jo i det minste klar over hvordan dine utspill virker på andre. Akkurat hva som var hovedfokus i tråden kommer vel litt an på hvordan man ser det - man diskuterte jo flere aspekter rundt emnet. Min kommentar var ment å poengtere at jeg ikke hadde samme oppfatning som deg hva som var hovedtemaet, slik jeg ser det var det vel heller et tema med variasjoner.
Og jeg mener det kan være riktig å reagere på andres oppførsel mot en bruker, selv om denne ikke går direkte ut selv. Uten tvil.
.
Enig med første avsnitt.
Litt mer skeptisk til det siste. Jeg er enig med deg at det må være lov å reagere på andres oppførsel selv om det ikke går ut over en selv. Poenget mitt var vel at det ikke var noen grunn til reagere. Oppførselen var nemlig helt fin den.
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Som man reder ligger man. Det finnes ikke to like brukere, ergo finnes det ikke samme type oppførsel. Du får motbør, ja, men det handler utifra det jeg kan se om det du skriver, ikke deg personlig. At rines innlegg blir tolket i fillebiter er typisk for FP, det er på ingen måte en forskjellsbehandling. Flisespikking gir som kjent de beste diskusjonene. Jeg blir analysert og kritisert for enkelte meninger, det samme blir Mim, det samme blir du. Hver gang jeg stikker trynet mitt frem med å f.eks. kalle noen nek (som er et ganske mildt og spøkefult uttrykk i min bok), tale for abort osv., får jeg masse oppmerksomhet og røde prikker, du stikker også trynet ditt frem en del ganger, dog på en annen måte.
Eh- har jeg gått glipp av noe vesentlig her? Er man egentlig i stand til å dømme noen ut fra andre ting enn hva de skriver? På et nettforum?Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg kjenner ingen her inne, derfor er jeg pent nødt til å bruke innleggene for å gjøre meg opp en mening om noen.
Jeg var ellers sikker på at du var imot abort? (Men det var en kraftig digresjon.)
|