|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i Oslo
Ja...? Jeg har ikke sagt det er en bagatell. Jeg har ikke sagt jeg godtar det. Som jeg har gjentatt til det kjedsommelige ellers i denne og andre tråder så er jeg minst like forbanna som noen andre på de som ødelegger fredelige demonstrasjoner med vold og herverk. Jeg godtar heller ikke at hele demonstrasjonen dømmes etter hva en gjeng bøller gjør.
|
|
|
|
#122 |
|
Leser
|
Jeg har da heller ikke bare diskutert med deg. Grunnen til diskusjonen snudde i denne retningen starter med det innlegget som Skremmern skrev, og som Billa fulgte opp. Det var det jeg skrev mitt innlegg etter, ikke bare hva du har skrevet.
Nei, men nå har jeg ikke sett noen som dømmer hele demonstrasjonen. Men jeg er enig i at fokuset ligger veldig mye på disse elementene - og det er jo en spesiell situasjon er du ikke enig i det?
|
|
|
#123 |
|
Ringskrømt
|
Og det dumme med å måtte gjenta seg til det kjedsommelige, er at andre brukere, som f.eks. Poly og det hun fikk frem i sitt lille utbrudd, lett misforstår og fokuset flyttes så langt fra sakens kjerne at noen tolker kanskje mine gjentagelser til Billa som det jeg anser som "viktigst". (Noe det ikke var, og derfor er det irriterende når man må frem med teskje til brukere som leser alt med vrangbrillene på) for da overser alle alt det geniale jeg har skrevet om saken. Sist redigert av Skremmern : 11-01-09 kl 12:28. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloDette er litt trist: |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Kanskje burde du selv jobbe litt med argumentasjonsteknikk og ordlegging, så skal du se du blir mye lettere å forstå, for alle
|
|
|
#126 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Usedvanlig begavet
Jeg velger å la være å karakterisere deg i like blomstrende ordelag, og bare gjentar dette med at ikke alt du skriver kommer frem helt som du hadde tenkt.
|
|
|
#130 |
|
Leser
|
Ja. Og hvis vi drar paralellen enda lengre, så er jo dette et eksempel på at det er viktig at folk faktisk viser farge. Sier at jeg er enig med vedkommende fordi ditt og datt. Jeg tror det er viktig å være tydelig på hva man mener er OK oppførsel, selv i en slik bitteliten skala som dette forumet er. Tross alt når vi mange flere her på forumet enn vi vil gjøre i RL.
|
|
|
#131 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Usedvanlig begavet
Mm, perspektivet kan jo være interessant....
|
|
|
#133 |
|
Usedvanlig begavet
For det kan bare ikke hende at ordene som står der er til å misforstå, hva?
|
|
|
#134 |
|
Ringskrømt
|
Jo, selvsagt, og det har jeg ikke nektet for heller. Jeg snakker om oppklaringsdelen, det er her vedkommenes velvilje kommer inn. Hvis jeg sier "Nei, det var faktisk ikke det jeg mente, jeg kom bare med en konstatering, jeg har aldri sagt det er greit blabla" bør det være nok, men det er tydeligvis ikke det for alle - og det er veldig ødeleggende for den videre diskusjonen. Hva annet kan du gjøre enn å stole på at det jeg sier er sant? Hva er poenget med å diskutere hvis du bare velger å tro på dine egne tolkninger og konklusjoner av det som blir sagt? |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloFor å gjøre meg ferdig med saken, Billa, nå som tråden likevel er så til de grader avsporet med tull. Jeg prøver å si til deg at setningen du hang deg oppi ikke betyr noe som helst. Jeg skriver flere ganger at jeg mener ikke at det er greit, men at jeg bare konstaterte at snøballkasting er ufarlig, på samme måte kan jeg konstatere at fargen rød er rød. Videre prøver jeg å oppklare det du har misforstått i flere innlegg, men du fortsetter bare med ditt, samtidig som du sutrer over prikkene du har fått av meg. Setningen er en liten del av flerfoldige innlegg av meg i denne tråden, innlegg hvor jeg gjentar flere ganger at det er ikke greit å kaste snøball, men heldigvis for politiet iført massetjenesteantrekk og skjold er det ikke farlig. Jeg er riktignok ingen Skilpadda når det kommer til å forklare noe, men jeg synes virkelig at jeg får frem budskapet mitt om at setningen og ordet farlig ikke var ment som et uttrykk for noe som helst. Here it all comes:
Du lager så forbannet mye oppstyr av en setning det ikke står noe i.
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Usedvanlig begavet
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloAt du gidder...
|
|
|
#138 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloMen...snøballkasting er jo farlig! |
|
|
|
![]() |
|
|