Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor nærme eksen er du komfortabel med å bo?
Hver sin del av tomannsbolig går greit 22 20,37%
Minst et hus mellom oss, takk! 21 19,44%
Så lenge det er ute av synsvidde går det greit 39 36,11%
Samme nabolag, men minst 5 minutters sykkelavstand 15 13,89%
Samme by får holde! 10 9,26%
Ideelt sett burde eksen bo et veldig varmt sted langt borte 11 10,19%
Denne pollen er en dustepoll 3 2,78%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-09, 00:28   #41
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tett på ex-en ville du vært komfortable med å bo ved et samlivsbrudd?

Opprinnelig lagt inn av Millivilli, her.

Ikke så nære at han hadde sett fra sitt hus til mitt.

Nemlig. Da jeg begynte å se på leilighet til meg, og exen spurte "hvor skal du på visning idag" og jeg pekte ut kjøkkenvinduet på blokka rett over veien, sperra han øya opp kan du si. Det var aldri aktuelt å flytte dit, jeg gikk bare for å se og sammenligne med andre leiligheter.

Nå bor vi i (litt lang) gangavstand, og det er ypperlig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 00:29   #42
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Skjønner.

Men dere slipper ihvertfall å dele leilighet. Det synes jeg virker som en helt umulig situasjon. Hvis man kranglet om husarbeidet før, blir det neppe bedre av at det nå er to leiligheter man skal bli enig om.

Men da forutsetter du jo at det alltid er husarbeidet man har kranglet om.

Det er riktignok den vanligste utslagsgiveren ved skilsmisse, men sikkert ikke alltid.

Gammel 21-01-09, 00:45   #43
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hver gang jeg tenker på dette så går jeg gjennom følgende steg:

- Vi bør bo i samme nabolag
- Vi har vel ikke råd til å beholde dette huset, så vi får kjøpe oss hvert vårt rekkehus eller noe i området.
- Kanskje to rekkehus vegg-i-vegg?
- Huff, da kan vi jo like godt gjøre om huset vårt til tomannsbolig (det var opprinnelig en tomannsbolig som vi gjorde om til enmanns. Den kan ganske lett lages tilbake til tomanns) og bo i hver vår etasje
- Det blir jo fint, så kan vi jo spise middag sammen og sånt
- Kanskje, hvis vi blir veldig ensomme, så kan vi besøke hverandre om kveldene når barna er i seng...

Og da finner jeg ut at jeg tror ikke jeg helt klarer å se for meg skilsmisse, jeg.

Slik bruker jeg også å skille meg i fantasien.

Gammel 21-01-09, 00:48   #44
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hoppsideisi?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 00:51   #45
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hoppsideisi?

Definitivt.

Men hvis jeg skal være et snev av seriøs, så ser vi for oss samme nabolag/skolekrets. Jeg trenger ikke ha utsikt til trappa hans akkurat. Ikke han til min heller, selv om jeg kan trikset med å skru av utelyset når man skal kline på trappa.

Gammel 21-01-09, 00:53   #46
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Åh, jeg husker da jeg var 14 år og klina med en tøff gutt under utelampa hjemme. Det var visst fryktelig feil. Hele nabolaget kunne jo se oss.

:vokst opp på landet, strengt tatt ikke mange naboer:

Gammel 21-01-09, 00:54   #47
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å være seriøs; 42.

Nei. Altså. Det er sikkert veldig fint om man kan bo i gåavstand. Men man har da bil.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 01:22   #48
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da vi gikk fra hverandre i sommer, måtte vi vurdere akkurat dette. Samme oppgang fant vi ut at var for nært. Rett over gata, slik at vi så rett inn til hverandre, var også litt i nærmeste laget, men kunne ha gått under tvil. Rett over gata og 100 meter bort var perfekt for oss, og slik bor vi nå.

Gammel 21-01-09, 02:05   #49
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis jeg hadde hatt en idiotex så hadde selvsagt det hele stilt seg helt annerledes. Da hadde jeg ønsket minst 5 minutters sykkelavstand.

Er det ikke det dere har nå da? Vet ikke hvor lang tid det tar å sykle trappene mellom en etasje jeg, men tror sannelig at jeg hadde brukt mer enn 5-minutter...

Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 02:13   #50
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Er det ikke det dere har nå da? Vet ikke hvor lang tid det tar å sykle trappene mellom en etasje jeg, men tror sannelig at jeg hadde brukt mer enn 5-minutter...

Jo, jeg hadde nok brukt over 5 min på å sykle opp den 15-trinns trappen. For hans del går det jo rimelig mye kjappere.

Gammel 21-01-09, 06:52   #51
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener at man bør bo inninfor samme skolekrets. Jeg er vel ikke helt på skillsmisse jeg heller, men har det vært et kjipt brudd som han har hatt et sterkere ønske om enn meg, så har jeg sikkert velle hatt han utenfor synsvidde. Har dette vært noe vi har vært enige om, har vi kanskje kunne bodd nærmere.

Gammel 21-01-09, 07:50   #52
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Vi bor i to forskjellige skolekrets og ser at det blir litt dumt. Er såpass langt at det er noen år før de kan sykle mellom oss, men det tar kun få min. med bil. Tror nok han flytter nærmere etterhvert.

Så jeg trives best når vi bor nærme hverandre, mye enklere i forhold til ungene. Pappaen til eldste bor 30 min. kjøring unna, altfor langt.

Gammel 21-01-09, 09:35   #53
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Polyanna sa det så fint.

Men hvis det utenkelig skulle skje så bør vi bo i samme skolekrets, og slik at ungene kunne gå frem og tilbake så mye og ofte som de ønsket.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:32   #54
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Så lenge det er ute av synsvidde går det greit

Gammel 21-01-09, 10:37   #55
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Exen bor ca 10 min unna med bil, og det fngerer greit. I gå/sykleavstand så fungerer det også greit når ungene blir litt større.
Svarte samme by jeg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:45   #56
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil si det hadde betydd mye hvordan bruddet hadde vært - om det var en fredelig prosess og vi fortsatt var gode venner, kunne vi sikkert bodd i hver vår del av en tomannsbolig i så måte (stemte det). Men om oppgjøret var stygt og bittert hadde jeg sikkert ønsket han ut av synsvidde, om enn umiddelbar nærhet for ungenes skyld!

Gammel 21-01-09, 10:49   #57
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Årsaken til bruddet ville nok vært avgjørende, tror jeg. Om det var heftig utroskap og han feks hadde hatt forhold på si over tid med min søster, venninne eller lignende, tror jeg ikke at vegg i vegg hadde vært greien. Dersom forholdet bare hadde gått over, liksom, og vi var venner, så kanskje. Men jeg tror ikke et forhold som vårt bare kunne gått over for begge på likt. Litt for mye følelser til det.

Gammel 21-01-09, 10:50   #58
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Kommer an på eksen det. Jeg har en eks som jeg helst ser at bor laaaaangt unna meg. Det er mye bedre for jenta at han bor langt unna siden han ikke er interessert i å ha henne likevel. Det var mye sårere da han bodde 5 min unna enn nå når han bor mange timer unna.

Min andre eks bor i gåavstand unna og det er jeg veldig glad for. Jeg var redd for at han skulle kjøpe leilighet i samme borettslag som meg, men sånn at jeg ikke ser han er greit. Nå kan de to største gå til han om de ønsker.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nei. Altså. Det er sikkert veldig fint om man kan bo i gåavstand. Men man har da bil.

Det er kanskje noen år til ungene kan kjøre bilen? Når jeg tenker at gåavstand er fint så er ikke det pga meg, men pga ungene. Jeg syns det er fint at de kan gå litt mellom husene når de ønsker det. Eldste her benytter seg en del av det. Ho kommer hit for å hente ting hun har glemt, for å få hjelp til leksene eller bare for å gi mamman en klem på vei forbi etter skolen.

Gammel 21-01-09, 11:05   #59
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Litt vanskelig å si siden tanken er så fjern. Ingen planer om å gå i fra hverandre akkuratt

Men ser jeg på det nå hadde det ikke vært noe problem med en tomannsbolig.

Men havner jeg i den situasjonen en gang så kan det være jeg ser anderledes på ting, men at vi skal bo i nærheten er ikke tvil.

Gammel 21-01-09, 11:10   #60
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kan ikke svare. Unner ikke eksen å bo noe sted det er varmt - trenger alternativet "Et sted innmari langt borte hvor det alltid er kaldt".

Nærmest akseptable avstand å ha eksen på? Tja... Noen timers bilkjøring til et sted uten telefon og nett kanskje?

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.