Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor i all verden får fastleger betalt bare for å ha pasienter på liste?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-09, 12:18   #21
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor i all verden får fastleger betalt bare for å ha pasienter på liste?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvor mye er det de får per år for å bare ha en på liste, da?

Det er litt admin, tror jeg, med de listene.

Legen får 358,- per pasient per år. Godt betalt!

Gammel 26-01-09, 12:20   #22
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg vet ikke hvorfor, men fastlegen min er verd hver krone hun evt. måtte får for å ha meg på listen. Kjempegod service og oppfølging fra legekontoret, og vi har alltid fått hastetime.

Tror du hun ville vært en mindre dyktig lege om hun ikke hadde fått betalt for å ha deg på liste? Leger har en forplikelse til å utføre nødvendig helsehjelp, så kan ikke si jeg er imponert fordi dere alltid får hastetime.

Gammel 26-01-09, 12:24   #23
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Sånn på siden; vi får også alltid hastetimer (altså på ledige plasser i timeplanen hos vaktlegen, som ofte er fastlegen) når vi ringer tidlig om morgenen, men hva hjelper det når vi ALLTID må vente i minst 20 min etter avtalt tid for å komme inn?? Fastlegen vår er alltid forsinket, og det driver punktlige kokosbolle til vannvidd! Hvordan skal man planlegge et legebesøk uten å måtte bruke halve arbeidsdagen??

:legger inn i kalenderen bytte av fastlege:

Det er jo fordi de tar inn hastetimer at det blir ventetid? Vi har heldigvis en fastlege der det er lett å komme inn om det er noe som haster, enten hos ham eller evt. hos en av de to andre legene på kontoret. Vi har aldri blitt bedt om å dra på legevakta om det er noe som tilsier time samme dag, hverken med barn eller voksne. Selvfølgelig er det kjedelig å vente, men jeg skjønner at det lett kan bli sånn. Jeg vet ikke om det er noen sammenheng (vanskelig å få akutt-time, holder tidene - lett å få akutt-time, mye ventetid), men det ville ikke være så unaturlig om det var det?

Jeg syns ihvertfall det er en stor fordel at det ikke er vanskelig å få time, vil helst slippe legevakta som sjelden tar ting like grundig med blodprøver etc.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 12:28   #24
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det er jo fordi de tar inn hastetimer at det blir ventetid?

Jeg mener at det er fordi legen er dårlig til å planlegge. Det er fullt mulig å legge inn noen minutter/timer uten pasienter som er til akuttimer, telefoner osv.

Gammel 26-01-09, 12:30   #25
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror de gjør det, men at dette fort blir sprengt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 12:34   #26
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Det blir veldig fort sprengt, ja. Og det er veldig vrient å beregne kor lang tid den enkelte konsultasjonen tar. Synes ikkje 20 minuttars ventetid er urimeleg, særleg ikkje om du er så heldig å få time på dagen hjå fastlege. Her må ein stort sett forholde seg til legevakt om ein må ha time på dagen, eller same veka for den del.

Gammel 26-01-09, 12:50   #27
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Tror du hun ville vært en mindre dyktig lege om hun ikke hadde fått betalt for å ha deg på liste? Leger har en forplikelse til å utføre nødvendig helsehjelp, så kan ikke si jeg er imponert fordi dere alltid får hastetime.

Hun var for all del en like dyktig lege før fastlegeordningen startet, ja. Men dersom hun hadde valgt å gjøre noe annet enn å være fastlege uten betaling, så er jeg glad om betalingen er motiverende. Jeg kunne ikke tenkt meg å gå til en annen lege i det hele tatt.
Du blir ikke imponert over at vi alltid får hastetime? Når jeg leser innleggene her så blir faktisk jeg det, selv om jeg trodde det var en selvfølge. Og at vi er fornøyde med fastlegen vår har selvsagt ikke kun med at vi får hastetimer å gjøre.

Gammel 26-01-09, 12:58   #28
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig fornøyd med vår lege, og håper virkelig hun får den jobben fast, ikke er hun forsinket, får time når vi trenger og i det hele tatt. At hun får betaling for ha meg på en liste, so what?

Gammel 26-01-09, 13:19   #29
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her synes jeg fastlegeordningen fungerer utrolig bra. Legen har færre pasienter enn før og vi har, tror jeg, uten unntak fått hastetimer på dagen og vanlige timer i løpet av en ukes tid.

Det at legen har råd til å ha færre pasienter fordi han får betalt for alle som står på lista, har i hvert fall kommet oss til gode.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 13:25   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp, der sier Nenne bra det jeg prøvde å si. De kan nettopp la være å fylle opp bøkene sine i 3 mnd fremover og beregne bare 10 min pr. pasient og ha tid til akuttimer, fordi samfunnet betaler dem for den servicen. Jeg er også generelt veldig fornøyd med det, men jeg har shoppet aktivt og kjenner til legene i området.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 14:41   #31
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legen får 358,- per pasient per år. Godt betalt!

Det er jo ingenting! En halvtime admin, så er det borte.

Gammel 26-01-09, 14:45   #32
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig fornøyd med både forrige lege og nåværende lege (byttet pga. flytting). Har fått hastetimer til meg og barn på dagen, kommer gjennom på telefonen i telefontiden og telefontiden er ikke urimelig kort i tillegg til at jeg er veldig fornøyd med legen. Jeg har heller ikke opplevd forsinkelser.

Gammel 26-01-09, 14:48   #33
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er klart det er upraktisk for meg/pasienten å ikke kunne vite akkurat hvor lang tid et legebesøk skal ta, men jeg skjønner godt at det blir sånn. Jeg synes ikke tyve minutters ventetid er spesielt urimelig - det er oftest vanskelig å vurdere hvor lang tid en konsultasjon kommer til å ta, og jeg setter stor pris på at legen min tar seg tid til å gi meg svar på ting jeg lurer på, også til dels ut over det jeg egentlig kom for å snakke om. Og så er det flott at vi, det jeg kan huske, alltid har fått hastetimer ved behov. (Sist jeg var hos ham, var jeg litt sen selv, fordi jeg hadde hatt en elektriker på besøk som brukte lengre tid enn forventet, og jeg kommenterte da til legen at det er jo litt det samme med håndverkere som med leger - de vet vanligvis ikke akkurat hva de skal gjøre før de begynner, og da er det vanskelig å gi et nøyaktig tidsoverslag på forhånd.)

Gammel 26-01-09, 15:08   #34
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hvis man er misfornøyd så får man bytte da, så får legen litt mindre betalt.

Det gjorde jeg.
Min forrige fastlege var alltid på ferie eller opptatt, så jeg var alltid hos turnuslege og syntes det ble uoversiktlig og med dårlig oppfølging.
Så jeg byttet, og nå er jeg superfornøyd.

Gammel 26-01-09, 15:26   #35
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Sånn på siden; vi får også alltid hastetimer (altså på ledige plasser i timeplanen hos vaktlegen, som ofte er fastlegen) når vi ringer tidlig om morgenen, men hva hjelper det når vi ALLTID må vente i minst 20 min etter avtalt tid for å komme inn?? Fastlegen vår er alltid forsinket, og det driver punktlige kokosbolle til vannvidd! Hvordan skal man planlegge et legebesøk uten å måtte bruke halve arbeidsdagen??

20 minutter er da ingenting! Jeg tror vi aldri har ventet i mindre enn en time, jeg, noe som jo er ekstra festlig med små barn.

Hos vår fastlege må vi ringe ved åpningstid for å få time samme dag. Da gjelder det å håpe at barnet ble sykt om natta, og at sykdommen ikke kommer snikende utpå dagen en gang. Etter ca. 20 minutter med rare pipelyder og telefonkø kommer man som regel igjennom. Legesekretæren forsøker da som regel å få oss til å oppsøke legevaktbasen om kvelden i stedet - også når det gjelder sykt spedbarn. Ellers er jo erfaringen her som ellers at det eneste som nytter, er å stå på krava, troppe opp, presse seg fram og mase. Sist vi hadde fått legetime til babyen, ble vi forbigått i køen av en (muligens bokstavelig talt) rabiat pasient som var blitt bitt av hund i sydligere strøk.

Gammel 26-01-09, 15:36   #36
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Hvorfor? Det finnes kun et svar på det; profesjonsmakt. Rett og slett. Lægeforeningen er sterk. Dette er en kamp de har kjempet og vunnet. Ingen annen yrkesgruppe har noe som kan sammenlignes.

Nei, og det gjelder på flere områder. En venn av meg er overlege (kirurg) og har 400.000.- i tillegg. Noen yrkesgrupper som er i nærheten av lignende summer i tillegg til fastlønn?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 17:02   #37
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Nei, og det gjelder på flere områder. En venn av meg er overlege (kirurg) og har 400.000.- i tillegg. Noen yrkesgrupper som er i nærheten av lignende summer i tillegg til fastlønn?

Inludert bonus? Ikke uvanlig i mange bransjer. I faste tillegg er det naturligvis høyt. Og det er ikke noen hemmelighet at lege er et høytlønnnsyrke?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 17:42   #38
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Jeg mener at det er fordi legen er dårlig til å planlegge. Det er fullt mulig å legge inn noen minutter/timer uten pasienter som er til akuttimer, telefoner osv.

De fastlegene jeg har jobbet med har lister som er delt opp i forskjellige typer timer; Vanlige timer til de som bestiller litt i forveien, akutt-timer som legesekretæren ikke har LOV å sette opp noen på før dagen det gjelder og noe som kalles uke-timer. De brukes til halv-akutte ting og legesekretæren har ikke lov å sette opp før det er innenfor 1 uke frem i tid.
Legene har nok tid ofte, men mange pasienter er jo krevende og uforutsette ting skjer. Dessuten har legene fast telefontid der de setter opp de som skal ringes til.

Enkelte personer er "lukrative" å ha på listen sin da mange diagnoser er verdt en del penger...

Gammel 26-01-09, 17:52   #39
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg syns det fungerer greit jeg. Har fastlege ved et legekontor med flere leger. Får alltid akutttime på dagen (evt. dagen etter) hvis noe haster, som regel hos vår fastlege, men har også fått hos en av de andre. 2-4 uker å vente på vanlig time, noe som er greit. Har ikke blitt spurt om å kontakte legevakta i vanlig åpningstid.

Og så er det ganske lett å bytte fastlege også. Jeg har byttet et par ganger, pga flytting og fordi jeg ikke var så fornøyd med den ene legen. Men fastlegesystemet funker greit for min del i allefall.

Gammel 27-01-09, 09:07   #40
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Hvorfor? Det finnes kun et svar på det; profesjonsmakt. Rett og slett. Lægeforeningen er sterk. Dette er en kamp de har kjempet og vunnet. Ingen annen yrkesgruppe har noe som kan sammenlignes.

Det er tøys å si, amor.
Fastlegeordningen var ikke noe som allmennpraktikerne var råhappy for. Men man har sett at for kronikerne, som denne ordningen er ment for, disse som har mange sykehusinnleggelser og som krever oppfølgning så har ordningen vært utrolig bra. Før var det som oftest helt texas, ingen som hadde ansvar for at pasienten ble fulgt opp, men det er det nå. Som sykehuslege har man nå noen som man kan be om å ta prøver, sjekke ting etc, og det hadde man ikke før.

At man har en gjennomsnittspris for hver pasient man har på listen har vært ansett for å være nyttig istedet for at legene skulle sende inn takster for hver gang de gjorde noe pasientrelatert, det er ganske mye arbeid for enkelte pasienter. Det som har skjedd da er at de legene som har unge menn på listen, de tjener på dette, og de legene som har kvinner og eldre taper masse, de gjør utrolig mye gratisarbeid. Siden det er stort sett kvinnelige leger som har eldre og kvinner så har dette vært oppe til diskusjon og heftig også. Kvinnelige allmennpraktikere har rett og slett ofte tyngre jobb enn mannlige, de kvinnelige har færre pasienter på listen sin, fordi det er flere tyngre pasienter på listen og tjener derfor dårligere. Så man får se hvordan dette blir i fremtiden.

At en fastlege ikke har akuttimer til rådighet, som de skal ha er et resultat av dårlig planlegging og logistikk på legekontoret, og har ikke noe med fastlegeordningen å gjøre. En annen fordel med fastlegeordningen også, sett i fra pasientenes side er at pasienter som tidligere hadde vanskelig for å få en fast lege, enten pga væremåte eller tungt rusmisbruk eller lignende, har nå krav om å ha en lege.

Kort sagt: Fastlegeordningen er til for de svake, og for denne gruppen har den vært kjempebra.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.