|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor i all verden får fastleger betalt bare for å ha pasienter på liste?
Jeg mener at det er fordi legen er dårlig til å planlegge. Det er fullt mulig å legge inn noen minutter/timer uten pasienter som er til akuttimer, telefoner osv.
![]() |
#3 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor i all verden får fastleger betalt bare for å ha pasienter på liste?Det blir veldig fort sprengt, ja. Og det er veldig vrient å beregne kor lang tid den enkelte konsultasjonen tar. Synes ikkje 20 minuttars ventetid er urimeleg, særleg ikkje om du er så heldig å få time på dagen hjå fastlege. Her må ein stort sett forholde seg til legevakt om ein må ha time på dagen, eller same veka for den del.
![]() |
#4 |
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor i all verden får fastleger betalt bare for å ha pasienter på liste?
De fastlegene jeg har jobbet med har lister som er delt opp i forskjellige typer timer; Vanlige timer til de som bestiller litt i forveien, akutt-timer som legesekretæren ikke har LOV å sette opp noen på før dagen det gjelder og noe som kalles uke-timer. De brukes til halv-akutte ting og legesekretæren har ikke lov å sette opp før det er innenfor 1 uke frem i tid.
![]() |
#5 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Hvorfor i all verden får fastleger betalt bare for å ha pasienter på liste?Jeg syns det fungerer greit jeg. Har fastlege ved et legekontor med flere leger. Får alltid akutttime på dagen (evt. dagen etter) hvis noe haster, som regel hos vår fastlege, men har også fått hos en av de andre. 2-4 uker å vente på vanlig time, noe som er greit. Har ikke blitt spurt om å kontakte legevakta i vanlig åpningstid.
![]() |
|
|