Sv: Hvorfor i all verden får fastleger betalt bare for å ha pasienter på liste?
Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.
Sånn på siden; vi får også alltid hastetimer (altså på ledige plasser i timeplanen hos vaktlegen, som ofte er fastlegen) når vi ringer tidlig om morgenen, men hva hjelper det når vi ALLTID må vente i minst 20 min etter avtalt tid for å komme inn?? Fastlegen vår er alltid forsinket, og det driver punktlige kokosbolle til vannvidd! Hvordan skal man planlegge et legebesøk uten å måtte bruke halve arbeidsdagen??
:legger inn i kalenderen bytte av fastlege:
Det er jo fordi de tar inn hastetimer at det blir ventetid? Vi har heldigvis en fastlege der det er lett å komme inn om det er noe som haster, enten hos ham eller evt. hos en av de to andre legene på kontoret. Vi har aldri blitt bedt om å dra på legevakta om det er noe som tilsier time samme dag, hverken med barn eller voksne. Selvfølgelig er det kjedelig å vente, men jeg skjønner at det lett kan bli sånn. Jeg vet ikke om det er noen sammenheng (vanskelig å få akutt-time, holder tidene - lett å få akutt-time, mye ventetid), men det ville ikke være så unaturlig om det var det?
Jeg syns ihvertfall det er en stor fordel at det ikke er vanskelig å få time, vil helst slippe legevakta som sjelden tar ting like grundig med blodprøver etc.
|