|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Passiv
|
Sv: BarnevernetDet er godt at du tar ting til etterretning Nora H. For når man tar en populistisk tilnærning på linje med diverse medier er man med på å eksponere disse barna på en meget ugunstig måte. Jeg ser at du også har fått anbefalt en god del litteratur og det er på sin plass synes jeg ut fra det du har skrevet utover i denne tråden. |
|
|
|
#262 |
|
Passiv
|
Sv: Barnevernet
Noen ganger må det brukes tvang, det gjøres både innenfor barnevern, rusvern, psykiatri, eldreomsorg m.v. Tvangsbruk vil alltid se brutalt ut for en som ikke kjenner til hva som ligger bak eller hvordan tvangsbruken blir debriefet i ettertid. Det som ser brutalt ut kan være tvingende nødvendig for å redde et liv f.eks. |
|
|
|
#263 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnevernetDet aller aller aller verste uttrykket i barnevernet (for meg) er "godt nok". Difor slutta eg der. Eg makta ikkje å sjå alle dei ungane som hadde det "godt nok", men som absolutt ikkje hadde det godt. Ei omsorgsovertakelsessak er så ressurskrevjande at ein kan rett og slett ikkje køyre den utan at ein er 99 % sikker på å få medhald.
|
|
|
#264 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: BarnevernetNok en "avhopper" fra barnevernet melder seg. I den ultrakorte karrieren jeg hadde, opplevde jeg så mange hjerteskærende ting at jeg rett og slett ikke taklet det. Det gjør blant annet noe med et menneske når en fireåring du aldri noensinne har møtt før, løper deg i møte, kaster seg om halsen på deg, klamrer seg fast som om du er en livbøyle...
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 31-01-09 kl 15:38. |
|
|
|
|
|
#265 |
|
Ekvilist
|
Jeg har også svært stor respekt for folk som jobber i barnevernet. Jeg søkte barnevernspedagog-utdanning i sin tid, men endret på søknaden i siste liten. Jeg tror at det for min del var et riktig valg.
|
|
|
#266 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: BarnevernetJeg savner en intervjuordning for å komme inn på bl.a. barnevernpedagogstudiet. Jeg gikk sammen med mange, meg inkludert, som aldri skulle vært der i utgangspunktet. Hadde vi måttet gjennom et intervju på forhånd, ville jeg aldri ha kommet inn, og heller fått råd om å søke oss innen noe jeg passet bedre til. (Jeg valgte å fullføre studiet, har jobbet i barnehage siden, og tar nå etterutdanning for å bli godkjent førskolelærer.)
|
|
|
#268 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: BarnevernetJeg tror det skjer menneskelige svikt i B som andre steder, men dessverre tror jeg det er barna det går ut over i den grad at de må forbli hos foreldrene.
|
|
|
#269 |
|
Passiv
|
Sv: BarnevernetJeg jobbet med ungdom for mange år siden. Fikk mange triste skjebner i fanget når man er den eneste voksne tilgjenelige for en del små tasser såvidt inne i kvisemoden alder. (Selv var jeg nitten og selvsagt voksen). |
|
|
|
#270 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Flytte fra en 14-åring? Noen ganger er jeg glad jeg lever i min egen, naive lille boble. Sånt har jeg ikke lyst til å vite om en gang, jeg.
|
|
|
#271 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: BarnevernetSitter litt med haken nede på 5 knappehull selv.
|
|
|
#272 |
|
Passiv
|
Sv: BarnevernetJa, de dro. De kort og godt bare reiste fra hele ungen. Huset skulle ikke selges eller noe sånt - så de dro avgårde og kom ikke tilbake. |
|
|
|
#274 |
|
Passiv
|
Sv: BarnevernetJepp. Jeg var sånn "skarru ha no gjort så fårru gjørra det sjæl" babe. |
|
|
|
#275 |
|
Passiv
|
Det er nok flere enn vi har lyst til å tro. Mange barn og unge lever under forhold som er forferdelige i utgangspunktet. En del froeldre er såpass langt nede i sitt eget rusmiddelbruk for eksempel at de ikke får med seg hva de gjør, eller de som har store psykiske vansker. |
|
|
|
#276 |
|
Passiv
|
Sv: BarnevernetJa, det vet jeg at har betydd mye for ham. Jeg snakker med ham iblant enda - nå er vi jo jevnaldrende og har karriære i samme retning. Han er veldig klar på at det hadde gått ad undas om ingen hadde funnet ut av ting og ordnet opp. |
|
|
|
#277 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Jeg har hørt mange fæle historier men denne er nok en av de verste. Stakkars, stakkars gutt - hvordan kan noen gjøre noe sånt mot et barn?
|
|
|
#278 |
|
Bokglad
Sv: BarnevernetFikk noen tak i foreldrene, forresten? Vet du det?
|
|
|
#279 |
|
Bokglad
Dette mener du ikke. Kom deg ut av boblen!
|
|
|
#280 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Hva mener du? Face reality, liksom?
|