Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?
Opprinnelig lagt inn av 007, her.
Akademiske vendinger kan se veldig bra ut, men det er nå engang innholdet som er det viktigste. For å si det på et språk som alle forstår: Man kan gjemme mye piss bak flotte ord.
Eller for å si det med Einstein; "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough."
Som lærer får man daglig øvelse i å legge fram kompliserte saker på en så lettfattelig måte som mulig.
Men det er også et poeng for meg å faktisk bruke fremmedord om disse ordene uttrykker noe bedre eller mer presist enn mer vanlig brukte ord.
Jeg klør meg litt i hodet over at Toffens innlegg skulle være så vanskelig tilgjengelig; det var da svært så tydelig både i form og innhold.
Jeg synes forøvrig det er et poeng å ha så stort ordforråd som mulig. Selv om det ergrer meg når folk bruker alle fremmedordene de kan på én gang på en unødvendig pompøs måte, gleder det meg å stadig lære nye ord som jeg selv kan ha bruk for for å sette presise ord på tanker/opplevelser/meninger for meg selv eller andre.