Sv: Politi med hijab?
Opprinnelig lagt inn av Pusurkine, her.
En lærer burde forøvrig ikke bære noen av de symbolene du nevner i min bok, men det er nå så.
Nei, det er jeg enig i, derfor endret jeg innlegget mitt der. 
Men uansett så synes jeg ikke man trenger å tillate "alt" selv om man tillater "noe". Det er fullt mulig å utvide uniformsinstruksen, eller hva man skal si, slik at f.eks. et plagg som det Benmurphy postet bilde av (http://www.foreldreportalen.no/forum...31#post1473131) er et mulig tillegg til politiuniformen, og fremdeles ha en regel som sier at alle skal bruke "forskriftsmessig uniform". Litt som at en del uniformer finnes i kvinnevariant med standardisert skjørt, uten at det betyr at man nødvendigvis har åpnet for alle mulige varianter av skjørt.
Jeg synes ellers ikke det primært er hensynet til den enkelte hijab-bærende kvinne som teller mest her, men hva som er best for samfunnet og for politiet. Dersom man mener at å åpne for en slik uniformsvariant vil føre positive konsekvenser med seg, og at disse er viktigere enn ulempene og de prinsipielle innvendingene (som jeg også ser), så kan man innføre en slik regel, uten dermed å åpne for "alt mulig annet". Synes jeg.