Sv: Disse flaggene igjen
Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.
Den symbolske verdien iranske flagg har for iranske barn som er barn av flyktninger av regimet, er vel i slekt med den tyske jødebarn måtte oppleve i 30 åra da det ble viftet med flagg for et beslektet diktatur midt i Europa. Barn som er så store at de kan gå i tog er også store nok til å lære om slikt.
Det er selvsagt ingen som mener at folk skal tvinges til å vifte med sin nasjons flagg på 17. mai. Iranere som ikke er komfortabel med sitt hjemlands flagg, er mer enn velkommen til å bruke det norske.
Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.
Jeg tror ar det er litt for mange som deg. Du er redd at noen skal bli lei seg. Det er jo det som er den nye greia. Alle blir så såret for den minste ting, og ingen vil jo det.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Nå begynner du igjen med det der "bli kjent med en tysker"-snakket ditt. Det er helt kurant å være uenig med hverandre, men spar oss i alle fall for ideen om at du har skjønt noe vi ikke har skjønt fordi du kjenner tyskere og vi presumptivt ikke gjør det. Sønnen min går på den tyske skolen og kommer til å gå i 17. mai-toget bak deres fane - det er ikke "for få tyskere i bekjentskapskretsen" som gjør at jeg er uenig med deg i akkurat dette.
And she scores! 
|