|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#142 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: En ubetydelig tråd om barn i signaturer
Tante Sofier passer veldig godt inn i Kardemommebyer, og grunnen til at f.eks. jeg sammenligner deg med henne, er måten du diskuterer på. I motsetning til i tidligere nevnt by, er det faktisk greit å synge ut når man reagerer på noe. Jeg lar ikke en setning som den Siw kom med stå uimotsagt for å være snill og grei, jeg sier heller fra på Skremmern-vis når noen f.eks. dropper all form for tegnsetting i innlegget sitt. Og det er jo faktisk en snill og grei ting å gjøre det også. Det virker som du har satt standarden for hva som er "normal folkeskikk" og "sympatisk oppførsel, og de som tenker, mener og synes noe annet, tar feil. Tante Sofie var nemlig veldig opptatt av at andre skulle være som henne selv, og det er en særdeles slitsom egenskap. Å gjøre et innlegg på et diskusjonsforum lesbart ved å bruke tegnsetting er en generell regel mye mer anvendelig i det daglige enn Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill. Og forøvrig kan man gjøre som man vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke lagt så mye merke til henne til nå, det har sikkert noe med innleggstallet å gjøre. (Hun skriver neppe "hver dag." ) For å sjekke om du hadde rett, måtte jeg lese noen innlegg. Konklusjon: Du har ikke rett. I så fall slurver Siw hver gang hun skriver noe. (Sorry, Siw.) Poenget mitt: Argumentet med at dette var "once in a lifetime", holder bare ikke mål. Du har derimot rett i at dersom du hadde skrevet det, ville det vært morsomt om noen hadde kommentert det. (Og nå er jeg slett ikke sikker på om jeg bidrar til å gjøre situasjonen noe bedre her...
Ja, og så har hun ca. 2 innlegg mindre enn deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Mother of Dragons
|
Jeg så over innleggene hennes, og rett som det er så bruker hun stor bokstav først, så jeg synes hun slurvet ekstra nå ja. Jeg nekter kategorisk for at det innlegget var det beste hun klarer.
Tja, vi får se hvor lenge vi klarer å holde deg gående da vettu.
![]() |
#146 |
Halloen!
Skremmern: Dette henger jo ikke på greip. Sist redigert av rine : 20-05-09 kl 23:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Halloen!
Nå mistenker jeg deg for å gjøre deg dummere enn det du er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
Mener du at jeg er dum, rine? |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Halloen!
Nei, da ville jeg jo ikke formulert meg slik: "Du gjør deg dummere enn det du er." |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
My point exactly. Med hensyn til formuleringen din, altså. Og man kan lese mye i praksis uten å poste også. Lover. Og kanskje noen bare ikke synes tegnsetting og rettskrivning er så viktig? Som deg, for eksempel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Halloen!
Mener du nå at jeg ignorerer tegnsetting og rettskriving. On a regular basis? Skal ikke skryte på meg 100% feilfritt språk, men jeg vil påstå at jeg skriver bedre (riktigere) enn både Skremmern og Sitron f.eks. (Siden de nå påtok seg å rette på Siw. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: En ubetydelig tråd om barn i signaturerKjerring. Jeg har ikke rettet på Siw i det hele tatt.
![]() |
#154 |
Halloen!
Kjerring?! :indignert: |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: En ubetydelig tråd om barn i signaturerrine skriver bedre enn meg. Sist redigert av Skremmern : 21-05-09 kl 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Halloen!
Jeg påpeker også av og til når andre skriver feil, mange skrivefeil er jo utrolig morsome f.eks. Det er måten du gjør det på som forundrer meg. Det er vel mulig å kommentere noe uten å være spydig. Og hvordan vet du forresten at denne personen slurver med vilje?? (Jeg er slett ikke så sikker på det.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
frakoblet
|
Hoi! Så du mener at du skriver bedre enn både Skremmern og Sitron?
Her burde det vært et spørsmålstegn, ikke punktum.
Du burde startet setningen med personlig pronomen.
Igjen, her burde setningen startet med personlig pronomen. Og hvorfor bruker du så mange punktum? Om det var ellipse du ville bruke, så er det tre som er det riktige antall. Slik: … (alt + 0133)
Du har et mellomrom for mye inni parentesen.
Du mangler fremdeles personlig pronomen, og har glemt å forenkle dobbel konsonant.
![]() |
#159 |
frakoblet
|
Mener du at det er tekniske årsaker som gjør at man ikke klarer å bruke punktum eller stor bokstav? Kanskje akkurat den tasten er borte, eller at caps lock ikke virker?
![]() |
#160 |
Ringskrømt
|
Så du oppfatter altså meg som spydig fordi jeg tar for meg en setning av Siw og sier at den er umulig å forstå. Måten du gjør dette på, bør jeg altså ta lærdom av:
Kult, ingen spydigheter her, nei.
Jeg har aldri påstått at jeg er bedre enn verken deg eller Siw i norsk rettskriving, jeg påpekte én setning som inneholdt feil og mangler. Hva gjør du? |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
signatur |
|
|