|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#461 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv JensenJa, hun forleder de stakkars, uvitende horder til å tro at hun farer med noe godt. Til og med noen mørkhudede muhammedanere har latt seg lure inn i djevelens hule... |
|
|
|
|
|
#462 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv JensenDenne trådens overskrift kunne like gjerne hett "Jens Stoltenberg", "Kristin Halvorsen", eller hvilken som helst annen partileder. Skjønner ikke og har aldri skjønt intense hatkampanjen mot frp. Alle de andre partiene lyver og smisker like mye som Siv Jensen og frp. Eneste forskjell er at de andre partiene har vært i maktposisjon og avslørt seg som løgnere. Sånn jeg ser det, rakker de ned på frp for å få folk til å overse den drittjobben de gjør selv. |
|
|
|
|
|
#463 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv Jensen
Rasere velferdsstaten, legalisere drap, gjennomføre den rasistiske politikken sin, fortsette å stikke kjeppar i hjula for kvinner og likestilling, fjerne pedagogikk som profesjon gjennom å gje elevar og foreldre personalansvar i skulen, hindre integrering og straffe yrkesaktive gjennom ei superbarnetrygd som skal erstatte barnehagetilskuddet, bruke for mykje oljepengar, fjerne/senke skattar og avgifter på varer som bør vere avgiftsbelagte , fjerne rettane homofile og lesbiske har brukt tiår på å opparbeide seg o.s.v. |
|
|
|
|
|
#464 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#465 |
|
saftig
|
Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til dette innlegget, Pippimamma, annet enn at du har gått glipp av noe vesentlig.
|
|
|
#466 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Siv JensenTil og med jeg begynner å bli lei av dette ensidige maset, kjenner jeg. Jeg er enig i hver enkelt ting som sies, men den massive mengden av det får meg til å lete etter NOE bra i FrPs program, i ren trass mot ensidigheten.
|
|
|
#467 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#468 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Siv JensenOg det leder meg til en annen ting, som er en av grunnene til at jeg gjerne ser et regjeringsskifte til høsten: Det sies mye om menneskesynet til FrP, men jeg er ikke så begeistret for venstresidens menneskesyn heller. En grunnholdning om at folk er så dumme/grådige/egoistiske/uinformerte at det er best at andre tar beslutninger på deres vegne er jommen meg ikke særlig sympatisk det heller! Og på samme måte som hos FrP så er det ikke i partiprogrammet man ser disse holdningene, men i små drypp her og der fra partienes representanter.
|
|
|
#469 |
|
Sær og kresen
Dette er eldgammelt nytt. Jf "FrP-koden".
|
|
|
#470 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Siv JensenJeg vet det. Og likevel - en 24-siders hat-tråd.
|
|
|
#471 |
|
Sær og kresen
Eller i små drypp fra Siv Jensen om at det er slik venstresiden ER?
|
|
|
#472 |
|
Yes, we can!!
|
Å, nei, du. De klarer det helt fint på egen hånd.
|
|
|
#474 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#475 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Vel, det oppsummerer vel strengt tatt ikkje mitt syn på aktiv dødshjelp, men det eksisterande lovverket. Alle regimer som legaliserer drap (å fråta andre livet) har sine argument for å gjere det, så ufarlegjere vedtaket deira om legalistering av aktiv dødshjelp har absolutt etiske aspekt som bør spissformulerast. Om du meiner det er fordummande, så kan eg ikkje gjere noko med det. Synd at du føler det slik. |
|
|
|
|
|
#476 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Det tror jeg også, og – uten å ha lest annet en medias referat av vedtaket – har jeg ikke nødvendigvis så mange prinsippielle innvendinger til de etiske aspektene; jeg har imidlertid en god del praktiske innvendinger, og denne saken illustrerer mitt syn på FrPs velsmurte, populisitiske propagandamaskin ganske godt. Det er enkelt å konstruere et scenario der de fleste, eller iallefall mange, vil syns aktiv dødshjelp er den beste løsningen for en person. Og dette er et typisk vinnerargument for et populistisk parti som godt vet at «folk flest» er førnøyd med enkle slagord og argumenter og faller av debatten lenge før man kommer til detaljene i saken. Jeg er overbevist om at dette er en sak FrP kan selge og vinne stemmer på. I virkeligheten er jeg like ovebevist om at den praktiske gjennomføringen av legal eutanasi er vesentlig mer komplisert enn de problemstillingene som blir belyst i den gymnasiale tilnærmingen man vanligivs ser i prinsippdebatter om temaet, og jeg er også overbevist om at FrP her, som på de fleste andre områder, totalt vil ignorere de kompliserte praktiske problemstillingene som ikke lar seg oppsummere i overforenklinger og slagord. |
|
|
|
|
|
#477 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Her er ein gammal tråd der mange av argumenta er diskuterte. |
|
|
|
|
|
#478 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#479 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Eg synest du legg for stor normativ vekt på dine eigne meiningar. For meg er verdival, menneskesyn og forhold til liv og død svært viktige punkt i forhold til kva parti eg vil stemme på. At du meiner eg tabloidiserer og fordummar debatten med å vektlegge noko eg meiner er eit kjernepunkt i valkampen er vel strengt tatt verken meir eller mindre konstruktivt enn karakteristikkar du besyldar meg for å bedrive. |
|
|
|
|
|
#480 |
|
Passiv
|
Det har du nok rett i, men partiprogrammer spikres gjerne sammen kun basert på politikernes synsing. Det er først når det skal lages lover at fagfolk slipper til i høringer. I utgangspunktet er jeg positiv til vedtaket, da det aktualiserer debatten og tvinger andre partier til å tenke gjennom sine synspunkter. |
|
![]() |
|
|