Sv: Siv Jensen
Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.
Rasere velferdsstaten, legalisere drap, gjennomføre den rasistiske politikken sin, fortsette å stikke kjeppar i hjula for kvinner og likestilling, fjerne pedagogikk som profesjon gjennom å gje elevar og foreldre personalansvar i skulen, hindre integrering og straffe yrkesaktive gjennom ei superbarnetrygd som skal erstatte barnehagetilskuddet, bruke for mykje oljepengar, fjerne/senke skattar og avgifter på varer som bør vere avgiftsbelagte , fjerne rettane homofile og lesbiske har brukt tiår på å opparbeide seg o.s.v.
FrP er vel det partiet som sterkest ivrer etter strengere straffer - også for drap. Jeg regner med at din kommentar oppsummerer ditt syn på aktiv dødshjelp, men å hevde at FrP vil legalisere drap blir fordummende. Det er såvidt jeg ser ingen tråder som har tatt opp dette vedtaket, og det burde det absolutt være, for dette er et vanskelig tema. Det synes tydeligvis også FrP, for landsmøtet var delt i to i denne saken. Selv om FrP her rører ved et tabu, føler jeg meg ganske sikker på at FrP er klar over de etiske dilemmaene ved aktiv dødshjelp. Når du skriver legalisere drap, får jeg assosiasjoner til en Gary Larson-stripe hvor alle legene på hestesykehuset gikk rundt med gevær.
|