|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?Nasse - om det med at man kan avspasere når det passer i andre jobber mens lærerne må ta det når skolen er stengt: Jeg tror normen er i de fleste jobber at man ikke kan avspasere noen gang omtrent. Og aldri noen uker sammenhengende. Man kan kanskje ta en dag en sjelden gang imellom, men ikke mer. Og helst ikke det heller. I mitt firma er det ikke lov til å avspasere mer enn maks fem dager per år. Og selv det er det ingen som gjør - vi har ikke tid. |
![]() |
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?
Jeg synes det er supert. Ikke minst at man vet at vinterferien, sommerferien, påskeferien og høstferien er der hvert år. Man trenger ikke kjempe seg til den, få dårlig samvittighet overfor kunder og kollegaer, jobbe dobbelt i ukesvis i forveien eller være redd for at man må avlyse den. Den er der. Med noen rettebunker, jada, helt sikkert, men det kan man leve med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?Spørsmålet var jo egentlig ikke om likheter ulikheter mellom privat og offentlig, men om offentlig ansatte er bortskjemte? Fordi offentlig ansatte, om de er organisert, har streikerett, og vilje til å streike for en god pensjonsavtale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?
Hadde en diskusjon på jobb om avspasering i går. En av mine medarbeidere slutter nå i juni, og jeg har forsøkt å legge dagen til rette slik at hun kunne få unna litt avspasering. På toppen ble jeg sykemeldt i 50 %, og da ble det ståhei. Damen kunne ikke få avspasere en time nei. Det ble for travelt for de to som var igjen. Å stakkars dem. Merkelig nok så er det slik at når jeg går ettermiddag/seinvakt så kan jeg godt være alene med 7-8 ett/toåringer, men mine kollegaer som har tjue år mer fartstid enn meg de kan det ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|