|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er medisinsk estetisk behandlig forkastelig?Jeg synes ikke det er forkastelig men jeg lurer på hva som vil skje i fremtiden med den utviklingen vi har nå ("helsebudsjettet i Norge er jo sinnsykt høyt i forhold til andre land vi kan sammenlikne oss med). Vi er vel snart ved et punkt der staten må begynne å sortere hva slags behandling som skal gå over det offentlige og hva som skal betales ut av egen lomme. Dette tror jeg må skje ganske snart, jeg tror ikke staten Norge på lang sikt kan fortsette å pøse inn like mye penger hvert år hvis vi tenker langt frem i tid. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
By the Sea
|
Sv: Er medisinsk estetisk behandlig forkastelig?
Er helt enig i dette.
|
|
|
#44 |
|
|
Jeg synes ikke det er greit. Nå klarer jeg ikke helt å ordlegge meg i dag, men det er mye fordi man normaliserer idéen om at kropper som ikke matcher det skjønnhetsidealet man ser i den fargerike delen av media må være belastende å ha. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ringskrømt
|
Jeg er helt på linje med deg her, altså, selv om det ikke nødvendigvis trenger å være belastende for andre med små pupper å høre at det er belastende for noen. Jeg er bare ikke så sikker på hva jeg mener er viktigst, å fortsette å være ulykkelig med små pupper for å ikke "gi etter" for skjønnhetsidealet, eller å operere puppene og dermed (muligens) bli mer fornøyd og tilfreds med seg selv. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Tøff
|
Sv: Er medisinsk estetisk behandlig forkastelig?Jeg ønsker meg snertne pupper, flatere mage, sprettrumpe og én hake. Aller, aller mest ønsker jeg meg trygghet nok til å like meg selv for den jeg er, og det kan ingen operasjon gjøre for meg.
|
|
|
#47 |
|
Protonterapeut
|
Sånn helt egentlig, så synes jeg det er fjollete å legge seg under kniven for hver bidige "skavank", ikke minst fordi de fleste (?) er selvkritiske av natur, og kanskje leter etter feil hos seg selv.
|
|
|
#48 |
|
Leser
|
Når jeg leser det du skriver tenker jeg på fysikk og Einstein sitt utsagn om at et system alltid vil være avhengig av observatørens ståsted i forhold til systemet. (Er i det filosofiske hjørnet i dag - bær over meg meg.
|
|
|
#49 |
|
Passiv
|
Kan love deg at hengepupper og hengebuk ikke er mindre belastende å ha. Type: "Du bør da ikke ha komplekser du som er så snerten i kroppen". Ja, for sånn er det jo, de som har små kropper får være fornøyde mens de som har store kropper de kan vi legge ut om. Da kan vi la samfunnstrendene få unge jenter til å nesten sulte seg til døde fordi de ikke passet inn i dealet. Det er mer som er rettet mot de som er overvektige enn de som har for små fordeler eller er rimelig smale ellers. Nå sier jeg ikke at det er slik at man skal nøre oppunder andres komplekser men jeg gleder meg til å legge meg under kniven og det helt frivillig. Hadde jeg kunnet hadde jeg pinadø meg gjort noe med slengpuppene i samme rennet. Noen som vet om godt brukte slengpupper som bør trilles inn med gaffa kan selges på finn? Der skal de visstnok selge alt og litt til. |
|
|
|
#50 |
|
Mother of Dragons
|
Hvem er FP-politiet? Jeg kan ikke se at noen her har sagt noe om hva andre skal gjøre.
|
|
|
#51 |
|
Passiv
|
Sv: Er medisinsk estetisk behandlig forkastelig?Jeg gleder meg vanvittig til jeg får bort magen min. |
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Dette er jeg forsåvidt enig med deg i og det er ikke en god utvikling når unge jenter ønsker seg pupper til konfirmasjonen. Selvsagt er det ikke slik vi ønsker at samfunnet vårt skal være. Desverre er vel vi som er mødre den sterkeste påvirkningen ovenfor våre barn og i særlig grad jenter, er ikke vi med på å prege dem mot et ideal som for de alelr fleste av oss er uoppnåelig? Jeg tenker på hvor utseende fikserte vi selv er nåe det kommer til stykket, vi glefser i oss salat for å bli tynnere, lever på alskens merkelige dietter og igjen for å bli tynnere, vi prøver punktslanking, jojo slanking, ymse treningsformer og ofte er det med et mål for øyet: nemlig det å bli tynnere og dermed langt mer perfekt og lykkelig som menneske. |
|
|
|
#53 |
|
|
Mitt innlegg var (selvfølgelig) ikke ment som en slags konkurranse om hvem som har det verst. Come on. Poenget mitt var dog, hvis man er hakket mindre navlebeskuende, at de tingene man gjør har en signaleffekt, og jeg er ikke begeistret for signalene det gir at man "fikser" helt normale kroppsdeler. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Passiv
|
Selvsagt var det ment sånn. :himler: |
|
|
|
#55 |
|
Shake it out!
|
Ikke i denne tråden, jeg snakker om tidligere tråder om temaet. Noe generelt FP-politi finnes seffers ikke, men det er alltid noen med sterke meninger som gjør seg gjeldende
|
|
|
#56 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er medisinsk estetisk behandlig forkastelig?Jeg synes Lisa tar opp noe veldig viktig når hun nevner hvilke hensyn man skal ta - altså når er ditt problem stort nok til at du skal få det dekket av det offentlige. Det snakke som mageheng på over et visst antall cm etter x antall graviditeter og overflødig hud etter slankeoperasjoner - er det noe det offentlige bør dekke? I så fall, hvorfor det? Fordi det er belastende for den personen? Fordi det er stygt? |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Protonterapeut
|
|
![]() |
|
|