Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er medisinsk estetisk behandlig forkastelig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-09, 14:24   #41
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er medisinsk estetisk behandlig forkastelig?

Jeg synes ikke det er forkastelig men jeg lurer på hva som vil skje i fremtiden med den utviklingen vi har nå ("helsebudsjettet i Norge er jo sinnsykt høyt i forhold til andre land vi kan sammenlikne oss med). Vi er vel snart ved et punkt der staten må begynne å sortere hva slags behandling som skal gå over det offentlige og hva som skal betales ut av egen lomme. Dette tror jeg må skje ganske snart, jeg tror ikke staten Norge på lang sikt kan fortsette å pøse inn like mye penger hvert år hvis vi tenker langt frem i tid.

Det er jo flere, som f.eks Inge Lønning som tar til orde for at det ikke er Staten Norge som skal betale for IVF. Ufrivililg barneløshet er i følge han, ikke et helseproblem så det bør folk selv ta ansvar for og betale ut av egen lomme. Jeg må si jeg blir ille berørt når jeg tenker på at han bruker ufrivillige barneløse som eksempel på en gruppe i samfunnet som skal betale for sin behandling av egen lomme. Da tenker jeg at alle fleskemager, hengepupper og "heng" fra fødsler selvfølgelig burde betales ut av egen lomme først.
For hvor går grensen? Hvilke hensyn skal man ta? Samfunnets hensyn, økonomiske? Hvorfor skal eldre mennesker få nye hofter mens kvinner med kvinnesykdom ikke skal få nødvendig behandling av det offentlige for å kunne få barn? (nok et kjipt eksempel som illustrasjon på problemet)

Jeg er ikke tilhenger av gradering av hvem og hva som skal behandles men tror det vil komme etterhver, ganske snart til og med. Og da merker jeg at jeg personlig mener at medisinsk estetisk behandling kommer lang bak i rekken av det jeg mener burde prioriteres. Når det er sagt så er det da ikke snakk om medfødte synlige handicap men da heller "fett" og "heng" operasjoner som det offentlige dekker.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 14:33   #42
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg kan ikke fordra signaleffekten det har. Hver gang jeg leser at "det må være greit å fikse på små pupper fordi det er belastende å ha det", så blir det belastende å ha det. Eller ørnenese, eller whatnot.

Er helt enig i dette.
I mine øyne er det for lettvint å gjøre dette til en "alle får gjøre som de vil" problemstilling. Man kan selvfølgelig si det, og det er jo selvfølgelig også siktig på ett nivå, men det er en samfunnsproblemstilling også - ikke kun et valg på individnivå.

Det samme gjelder forsåvidt mange andre saker også; man kan selvfølgelig si at alle får gjøre som de vil når det gjelder saker som sikring i bil, unødvendig kjøring eller bruk&kast mentalitet. Disse tingene er også i utgangspunktet valg som tas på individnivå - men det sammensatte bildet er litt mer komplisert, og det er naturlig å trekke inn signaleffekt og effekt generelt i samfunnet av hvilke valg man tar innenfor disse områdene.

Gammel 16-06-09, 14:34   #43
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan jo heller si at "det må være greit å fikse på små pupper fordi det er belastende for den personen å ha det".

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 14:39   #44
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Man kan jo heller si at "det må være greit å fikse på små pupper fordi det er belastende for den personen å ha det".

Jeg synes ikke det er greit. Nå klarer jeg ikke helt å ordlegge meg i dag, men det er mye fordi man normaliserer idéen om at kropper som ikke matcher det skjønnhetsidealet man ser i den fargerike delen av media må være belastende å ha.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 14:53   #45
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er greit. Nå klarer jeg ikke helt å ordlegge meg i dag, men det er mye fordi man normaliserer idéen om at kropper som ikke matcher det skjønnhetsidealet man ser i den fargerike delen av media må være belastende å ha.

Jeg er helt på linje med deg her, altså, selv om det ikke nødvendigvis trenger å være belastende for andre med små pupper å høre at det er belastende for noen. Jeg er bare ikke så sikker på hva jeg mener er viktigst, å fortsette å være ulykkelig med små pupper for å ikke "gi etter" for skjønnhetsidealet, eller å operere puppene og dermed (muligens) bli mer fornøyd og tilfreds med seg selv.

Gammel 16-06-09, 14:56   #46
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg ønsker meg snertne pupper, flatere mage, sprettrumpe og én hake. Aller, aller mest ønsker jeg meg trygghet nok til å like meg selv for den jeg er, og det kan ingen operasjon gjøre for meg.

Små pupper, store pupper, hengepupper eller struttepupper. Harde mager, myke mager, hengemager, eller vaskebrettmager. Store rumper, smale rumper, sprettrumper eller flate rumper. Grevinneheng, Arnoldarmer, passe armer eller gendarmer (gikk tom for "armer" der). Vi har alle våre hang-ups, sit-ups og seven-ups, og heldigvis er vi ikke like.

Jeg er helt sikker på at det finnes mange der ute som vil ha puppene dine aC, og det er sikkert mange som vil ha mine. Greia er at de sitter nå engang fast på oss, og jeg tror at om vi titter litt på dem i speilet og blir enige om at uansett hva de er så er de våre pupper, og det i seg selv er grunn nok til å like dem. For vi er jo flotte uansett!

Jeg kjenner to stykker som har operert skavanker, og de føler at de fikk noe igjen for det. Flott, men jeg skulle ønske de kunne se det jeg ser i dem; nemlig at de er virkelig snasne damer uansett. La nå folk operere seg som de vil, men husk også at det slettes ikke er løsningen for alle. =)

Og bare så det er nevnt; jeg synes ikke noen skulle trenge å rettferdiggjøre beslutninger de tar for seg selv. Vi er da voksne mennesker i et sånn noenlunde fritt land.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 15:16   #47
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

man normaliserer idéen om at kropper som ikke matcher det skjønnhetsidealet man ser i den fargerike delen av media må være belastende å ha.

Sånn helt egentlig, så synes jeg det er fjollete å legge seg under kniven for hver bidige "skavank", ikke minst fordi de fleste (?) er selvkritiske av natur, og kanskje leter etter feil hos seg selv.
Jeg kan fint irriterer meg over den breie rævven min, men det ville da ikke ramlet meg inn å kommentere noen andres?!
Samtidig har man jo det psykologiske aspektet: Blir jeg lykkelig av å være mindre brei rundt hoftene, og av å ha sprettpupper? Mannen synes jo puppene mine er mer enn fine nok, og det er jo stort sett bare han (og poden) som ser meg naken. Jeg kan lett se for meg at jeg ville funnet meg en ny "skavank" å fikse på ...

Og selv om jeg vel tidligere oppe sa at folk får gjøre som de vil bare de betaler, så vurderer jeg å trekke den om ikke annet delvis tilbake. For hva med de som gjør en eller annen quick-fix og ender opp med ettervirkninger som er i en sånn form at de ender opp på sykehus? Det hender jo, om enn sikkert relativt sjelden her til lands - hva vet vel jeg.

Gammel 16-06-09, 15:29   #48
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg leser det du skriver tenker jeg på fysikk og Einstein sitt utsagn om at et system alltid vil være avhengig av observatørens ståsted i forhold til systemet. (Er i det filosofiske hjørnet i dag - bær over meg meg. )

Jeg tenker at det du sier er at siden vi alle lever i et sosial system blir vi alle påvirket av det som mange nok gjøre. Vår posisjon i systemet forrykkes etterhvert som de andre i systemet flytter seg. Er det mange nok som legger inn silikon i små pupper fordi "de synes at små pupper er mindre fint" vil det bli en selvoppfyllende profeti.

Jeg er enig med deg der, og det er vel den største faren ved kosmetisk medisin. Det at samfunnet endres.

Gammel 16-06-09, 20:17   #49
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg kan ikke fordra signaleffekten det har. Hver gang jeg leser at "det må være greit å fikse på små pupper fordi det er belastende å ha det", så blir det belastende å ha det. Eller ørnenese, eller whatnot.

Har dere noen flere av kompleksene mine dere har lyst til å bygge litt mer oppunder nå? Kan ikke se at noen har nevnt noe om tynne lepper ennå, nemlig. :venter:

Kan love deg at hengepupper og hengebuk ikke er mindre belastende å ha. Type: "Du bør da ikke ha komplekser du som er så snerten i kroppen". Ja, for sånn er det jo, de som har små kropper får være fornøyde mens de som har store kropper de kan vi legge ut om. Da kan vi la samfunnstrendene få unge jenter til å nesten sulte seg til døde fordi de ikke passet inn i dealet. Det er mer som er rettet mot de som er overvektige enn de som har for små fordeler eller er rimelig smale ellers. Nå sier jeg ikke at det er slik at man skal nøre oppunder andres komplekser men jeg gleder meg til å legge meg under kniven og det helt frivillig. Hadde jeg kunnet hadde jeg pinadø meg gjort noe med slengpuppene i samme rennet. Noen som vet om godt brukte slengpupper som bør trilles inn med gaffa kan selges på finn? Der skal de visstnok selge alt og litt til.

Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 20:26   #50
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Og jeg blir litt sånn av enkelte tråder her, feks der folk føler de må forsvare at de drømmer om å fikse på magen, mens FP-politiet forteller hvor ille de synes en mage må se ut før det kan rettferdiggjøres at man fikser på den. Stygge mager bør kurreres med trening og aksept av at kropper forandrer seg med årene .

Hvem er FP-politiet? Jeg kan ikke se at noen her har sagt noe om hva andre skal gjøre.

Jeg har vel egentlig grunnholdning at folk må få gjøre ting dersom det ikke går utover andre. Selv om jeg synes det er synd at samfunnet har blitt så utseendefiksert (og nok kommer til å bli verre) at det blir vanligere og vanligere med slik kirurgi.

Og så synes jeg det skal strammes inn i det offentlige helsevesenet, det gjøres alt for mye ren kosmetisk kirurgi på syltynne medisinske indikasjoner for det offentliges regning.

Gammel 16-06-09, 20:33   #51
Albertine
Passiv

Standard

Jeg gleder meg vanvittig til jeg får bort magen min.

Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 20:38   #52
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har vel egentlig grunnholdning at folk må få gjøre ting dersom det ikke går utover andre. Selv om jeg synes det er synd at samfunnet har blitt så utseendefiksert (og nok kommer til å bli verre) at det blir vanligere og vanligere med slik kirurgi.

Og så synes jeg det skal strammes inn i det offentlige helsevesenet, det gjøres alt for mye ren kosmetisk kirurgi på syltynne medisinske indikasjoner for det offentliges regning.

Dette er jeg forsåvidt enig med deg i og det er ikke en god utvikling når unge jenter ønsker seg pupper til konfirmasjonen. Selvsagt er det ikke slik vi ønsker at samfunnet vårt skal være. Desverre er vel vi som er mødre den sterkeste påvirkningen ovenfor våre barn og i særlig grad jenter, er ikke vi med på å prege dem mot et ideal som for de alelr fleste av oss er uoppnåelig? Jeg tenker på hvor utseende fikserte vi selv er nåe det kommer til stykket, vi glefser i oss salat for å bli tynnere, lever på alskens merkelige dietter og igjen for å bli tynnere, vi prøver punktslanking, jojo slanking, ymse treningsformer og ofte er det med et mål for øyet: nemlig det å bli tynnere og dermed langt mer perfekt og lykkelig som menneske.

Det er ikke til å komme utenom at det er bra at det er strammet inn på denne type operasjoner på det offentliges regning. Alikevel er jeg glad for at det faktisk eksisterer et slikt tilbud fremdeles.

Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 21:03   #53
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Kan love deg at hengepupper og hengebuk ikke er mindre belastende å ha. Type: "Du bør da ikke ha komplekser du som er så snerten i kroppen". Ja, for sånn er det jo, de som har små kropper får være fornøyde mens de som har store kropper de kan vi legge ut om. Da kan vi la samfunnstrendene få unge jenter til å nesten sulte seg til døde fordi de ikke passet inn i dealet. Det er mer som er rettet mot de som er overvektige enn de som har for små fordeler eller er rimelig smale ellers. Nå sier jeg ikke at det er slik at man skal nøre oppunder andres komplekser men jeg gleder meg til å legge meg under kniven og det helt frivillig. Hadde jeg kunnet hadde jeg pinadø meg gjort noe med slengpuppene i samme rennet. Noen som vet om godt brukte slengpupper som bør trilles inn med gaffa kan selges på finn? Der skal de visstnok selge alt og litt til.

Mitt innlegg var (selvfølgelig) ikke ment som en slags konkurranse om hvem som har det verst. Come on. Poenget mitt var dog, hvis man er hakket mindre navlebeskuende, at de tingene man gjør har en signaleffekt, og jeg er ikke begeistret for signalene det gir at man "fikser" helt normale kroppsdeler.

Gammel 16-06-09, 21:06   #54
Skvetten
Passiv

Standard

Mitt innlegg var (selvfølgelig) ikke ment som en slags konkurranse om hvem som har det verst. Come on. Poenget mitt var dog, hvis man er hakket mindre navlebeskuende, at de tingene man gjør har en signaleffekt, og jeg er ikke begeistret for signalene det gir at man "fikser" helt normale kroppsdeler.

Selvsagt var det ment sånn. :himler:

Det er nå jeg kan late som at jeg har virkelig unormale kroppsdeler håper jeg?

Måtte bare flåse litt nå, lang dag.

Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 21:35   #55
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem er FP-politiet? Jeg kan ikke se at noen her har sagt noe om hva andre skal gjøre.

Ikke i denne tråden, jeg snakker om tidligere tråder om temaet. Noe generelt FP-politi finnes seffers ikke, men det er alltid noen med sterke meninger som gjør seg gjeldende . Det er helt ok at folk har selvfølelse nok til å bære sine egne "skavanker", men man bør aksptere at andre kanskje ikke har det.

Og når alt det er sagt, så er det jo helt feil å tro at man blir modell av disse operasjonene også da Arr får man jo, så det er ikke akkurat catwalken neste. Jeg synes feks at puppene mine er nyyyyyydelige nå som de bare er en C/D, men det er jo ikke til å komme bort fra at man måtte kutte ganske drastisk i dem, og at det nødvendigvis må noen sting til. Man blir ikke 17 igjen, man ser ikke ut som om man er 17 igjen, men jeg føler meg litt sånn likevel

mht bukplastikk, som jeg ikke har tatt, men sett mange før og etterbilder av, så ja - magen blir flatere, men man får et ganske ruvende arr i bytte. Og svært skjelden den vakreste magen i verden. Men hvis målet var å bli kvitt tre kg hud som flabbret i buksa, så er det nok verd det vil jeg tro

Mht silikon så burde det være aldersgrense, type høy, og alle som vurderer det burde fått en samtale med feks mannen min, som synes silikon er stygt, og små pupper fint. Og så med meg mht hvor jævlig det er å drasse rundt på digre pupper Ok, den var flåsete, men seriøst så burde alle som vurderer plastisk operasjon hatt noen å snakke med i forkant, om hva og hvorfor osv. For i en del tilfeller sitter nok problemet mer i hodet enn i kroppen, og det er synd. Men det er forskjell på å få rådgiving, til at man bare snakker dritt om det å bli fikset på. Men man bør ha realistiske forventninger til hva operasjonen vil gjøre for en.

Mht å betale for festen selv, så er jeg langt på vei enig i det. Men mitt inntrykk er at det ikke nødvendigvis er lett å få dekket noe, og at det de gjør på offentlig sykehus, ikke nødvendigvis er det beste arbeidet. Har erfaring fra at de forsøkte å fikse arret mitt på Riksen (man får veldig lite pene arr etter infeksjon i 25 cm arr på magen, som må ligge åpent Resultatet av den operasjonen var bokstavlig talt til å grine av, snakk om bortkasta ressurser! Det var derfor ikke aktuelt for meg å få hjelp av det offentlige for å kvitte meg med pupper og ryggproblemer.

:betalte selv, selv om jeg kvalifiserte til å få det dekket:

Gammel 16-06-09, 21:43   #56
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg synes Lisa tar opp noe veldig viktig når hun nevner hvilke hensyn man skal ta - altså når er ditt problem stort nok til at du skal få det dekket av det offentlige. Det snakke som mageheng på over et visst antall cm etter x antall graviditeter og overflødig hud etter slankeoperasjoner - er det noe det offentlige bør dekke? I så fall, hvorfor det? Fordi det er belastende for den personen? Fordi det er stygt?

Jeg mener vel egentlig at man bør betale for slike operasjoner selv, og jeg har all forståelse for at man velger å fjerne hud som jo er umulig å trene bort eller gjøre noe med. Men jeg er ikke så sikker på om det er grunn nok til at man skal få det dekket av det offentlige, for jeg kan komme på ganske mye annet folk sliter med, men skal de opereres må de betale for det selv.

Gammel 16-06-09, 21:44   #57
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slik det er i dag, så vidt jeg har fått med meg på diverse fora rundt omkring, så "shopper" man sykehus for å få det som det vil, fordi noen er slækkere i kravene enn andre. Og slik bør det ikke være.

Og for å kaste inn en brannfakkel (som ikke er myntet på noen spesielle, om noen føler seg truffet, så får de la være å bli det); mange som tar slankeoperasjoner får dekket mageplastikk i etterkant. Er det riktig at de som tar slankeoperasjonen privat fordi de ikke får det dekket off. skal få dekket mageplastikken?

Gammel 16-06-09, 21:49   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hva med tenner? Hva er logikken i at det offentlige dekker plastiske operasjoner når tannfiksing koster en formue?

Gammel 16-06-09, 21:50   #59
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Tenner er et godt eksempel.

Gammel 16-06-09, 21:50   #60
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

DET er et veldig godt poeng, aC.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.